„Ню Йорк таймс“: Тесла създава „ефекта на сома“ в Китай

В статия от 30 ноември в „Ню Йорк таймс“ се посочва, че е възможно Китай да стане един от основните конкуренти в производството на електрически автомобили. Според автора благодарение на „Тесла“ и други местни компании китайските марки електрически автомобили стават по-конкурентоспособни. Мащабната фабрика на американския автомобилопроизводител в Шанхай си сътрудничи с местните производители и доставчици на резервни части.

Много мениджъри и инженери на автомобилни компании са уверени, че възможностите, които предоставя преходът към нови енергийни превозни средства, са подобни на тези от развитието на мобилния интернет през последните 10 години. Това е и причината китайското правителство да подкрепя „Тесла“. Пекин търси „ефекта на сома“, т.е. в езерото хвърля една хищна риба, което принуждава останалите риби да бъдат по-активни.

Стратегията е взаимноизгодна. На конференция на инвеститорите на „Тесла“ през октомври генералният директор на компанията Илон Маск заяви, че производството в Шанхай вече е надвишило това в завода на компанията в Калифорния, което предоставя огромни бизнес възможности за китайските доставчици.

ПОКАЖИ КОМЕНТАРИТЕ
Испания ще се оттегли от "Евровизия", ако Израел участва през 2026 г.
Тенис шампионът Иван май си хвана немско гадже
Различни планове за бъдещето развалили годежа на Нина Добрев и Шон Уайт
Деси Стоянова се завръща в bTV
Клаудия Шифър на 55 г. - играе табла по бански в Гърция, купи си футболен отбор

Напишете дума/думи за търсене