„Ню Йорк таймс“: Тесла създава „ефекта на сома“ в Китай

В статия от 30 ноември в „Ню Йорк таймс“ се посочва, че е възможно Китай да стане един от основните конкуренти в производството на електрически автомобили. Според автора благодарение на „Тесла“ и други местни компании китайските марки електрически автомобили стават по-конкурентоспособни. Мащабната фабрика на американския автомобилопроизводител в Шанхай си сътрудничи с местните производители и доставчици на резервни части.

Много мениджъри и инженери на автомобилни компании са уверени, че възможностите, които предоставя преходът към нови енергийни превозни средства, са подобни на тези от развитието на мобилния интернет през последните 10 години. Това е и причината китайското правителство да подкрепя „Тесла“. Пекин търси „ефекта на сома“, т.е. в езерото хвърля една хищна риба, което принуждава останалите риби да бъдат по-активни.

Стратегията е взаимноизгодна. На конференция на инвеститорите на „Тесла“ през октомври генералният директор на компанията Илон Маск заяви, че производството в Шанхай вече е надвишило това в завода на компанията в Калифорния, което предоставя огромни бизнес възможности за китайските доставчици.

ПОКАЖИ КОМЕНТАРИТЕ
Силви Вартан получи наградата си "Модна икона"
“Виена Шонбрун Оркестра” ще свири два пъти в един ден в София
70-годишният Келси Грамър стана баща за осми път
Пи Диди може да излезе от затвора на 8 май 2028 г.
Филм за кариерата на Пол Маккартни след разпадането на "Бийтълс" ще излезе догодина

Напишете дума/думи за търсене