Тест на BMW M440i xDrive Гран Купе: Добре контролирана мощ
Георги Луканов | 22 Януари 2022 г. | 102 показвания | 0 коментара

Какво се крие зад дългото име BMW Серия 4 Гран Купе M440i xDrive? Германците буквално наричат подобни коли като "спортно майсторство на дълги разстояния". С други думи тази М модификация е мощен автомобил за цялото семейство, чиято сило е намагистралата на пътя, а не на пистата. Второто поколение на гран купето на Серия 4 като философия съчетава най-доброто от седана от 3-а серия и класическото купе с две врати.

BMW Серия 4 Гран Купе се прави на една и съща платформа с 3-а серия, както и с 4-а серия във версии Coupe и Cabrio. Шасито обаче е тотално преработено от техническите умове в Мюнхен. За всеки модел има различни настройки за волана, амортисьорите, пружините и диференциала в зависимост от двигателя (с четири или шест цилиндъра) и задвижването (само задно или на четирите колела). Освен това в шасито комбинация от различни материали помага за намаляване на теглото, като същевременно увеличава твърдостта. А това е много важно за такава хибридна структура като гран купе, където вратите са без рамки, а петата врата се отваря нагоре като хечбек. Това означава, че тук балансът е насочен значително повече към динамиката, но от друга страна амортисьорите са много по-меки особено при комфортен избор на каране, отколкото в чистото купе.

В това се крие и най-голямата добавена стойност на Серия 4 Гран Купе: въпреки по-практичния си характер, той все пак успява да предложи необходимото удоволствие от шофирането, така добре познато от баварската компания.
Визуалното излъчване на гран купето с огромната бъбрековидна решетка привлича като магнит не само мен, но и 99 процента от тези, които я забележат. А тази кола няма как да не се забележи.

Задната част не е типично баварска. По-скоро ми прилича на някои от най-изящните спортни модели, нарусивани от италиански дизайнери. Дръжките на вратите са скрити. Не трябва да се подценява и това, че тестовата кола бе най-мощната и наточена версия M440i и разполага с големите охлаждащи отвори отпред.
BMW Серия 4 Гран Купе се предлага у нас с два варианта на 2,0-литровия 4-цилиндров бензинов турбодвигател във версиите 420i (184 к.с.) и 430i (245 к.с.), както и с 2,0-литров 4-цилиндров турбодизелов агрегат при модела 420d (190 к.с.).
В този тестови случай в ръцети ми бе най-мощният модел в гамата на BMW M440i xDrive Гран Купе. А именно с 3-литров 6-цилиндров редови бензинов двигател с двоен турбокомпресор с мощност 374 к.с. и 500 Нм. Тези показатели са достигнати и с помощта на 48-волтова мека хибридна технология с 11 коня, която помага за по-бързото ускорение и в същото време пести гориво (по време на теста разходът при смесено каране показа разход 8,3 л бензин на сто).

Колата, която е с 4х4, ускорява от място до 100 км/ч за 4,7 секунди. Освен това при превключване на спортен режим са необходими само 3 секунди, за да вдигнете от 80 до 160 км/ч, което прави изпреварването лесно като в компютърна игра. 8-степенната автоматична скоростна кутия пък сменя предавките бързо и плавно, като оставя избор да го направите и сами чрез лопатките зад волана. Просто е перфектно!
Но нека бъдем наясно. Тази кола не е състезателна за писта. Мощта определено е повече от доссатъчно, но контролирана, така че да се чувствате спокойно дори и при по-високи скорости, и по-рискови маневри.

Прави чудеса на магистралата. Тук баварецът изминава километрите с голяма лекота и без излишен страничен звук на борда. Особено, ако оставите режима на шофиране на "комфорт“ или пък "индивидуал". Режимът Sport е доста твърд за нашите магистрали и е по-подходящ за каране по обикновен път с повечко завои.
Освен това на магистралата можете да се възползвате от адаптивния круиз контрол, съчетан с асистент за шофиране в задръствания. Добра работа върши и помощното средство за поддържане на лентата, което държи колата в центъра почти без поклащане между линиите.

С дължина 4,78 метра, широчина 1,85 м и височина 1,44 м, новото гран купе е с 14,3 сантиметра по-дълго, с 2,7 см по-широко и с 5,3 см по-високо от своя предшественик. Освен това е по-широко за краката – 5 см отпред и 2,9 см отзад, благодарение на удълженото с 4,6 см междуосие. Отзад заради скосения покрив хора по-високи от 180 сантиметра трябва леко да се плъзнат на седалката, за да не си опират главите в тавана. Затова пък има достатъчно пространство за колената.
По отношение на обема на багажника, колата вече идва с 370 литра зад задната седалка, което е с около 39 литра повече от преди.

Преимуществата пред Серия 3, на която е базирано гран купето, са няколко. Возилото е по-аеродинамично, а монококът е по-устойчив на усукване. Всички версии на Гран Купе стъпват на по-твърдо окачване спрямо "тройките”, като по-спортната ориентация се подчертава от по-широката следа и по-дълго междуосие. Последното е гаранция за по-добра стабилност и привлекателен външен вид на тежащата 1,9 тона кола.

Ако двувратката на 4-а серия може да се определи като спортен автомобил, то 4-вратият модел Гран Купе е по-скоро семеен автомобил с 374 коня за разкош, който е прекрасен за управление.

Интериорът на BMW Серия 4 Гран Купе е удивителен. Вътре ви посрещат спортни седалки и спортен кожен волан. На таблото пред шофьора има 12,3-инчов дигитален дисплей с оборотомер, скоростомер и карта на навигацията. Най-важните показатели се прожектират отчетливо на предното стъкло.

На централната конзола е поставен 10,25-инчов сензорен екран, който по традиция е леко обърнат към водача. На централния тунел са позиционирани бутонът за стартиране на двигателя, селекторът на автоматичната трансмисия, въртящият се контролер, както и бутоните за различните режими на шофирането и за ръчната спирачка.

ДОСИЕ

3,0-литров 6-цилиндров бензинов двигател с двойно турбо

8-степенна спортна автоматична скоростна кутия Steptronic Sport

374 к.с. максимална мощност при 5500-6500 об/мин

500 Нм максимален въртящ момент при 1900-5000 об/мин

Ускорение от 0 до 100 км/ч за 5,7 секунди

8,3 л/100 км среден разход на бензин

Хороскоп
Овен
Здраве: ★★★★★ Любов: ★★★★★★
Късмет: ★★ Работа: ★★★★★
ПОСЛЕДНО ОТ последно от 24 Часа

Според закона парламентът трябва да е готов с номинациите до 2 юли 26 магистрати - съдии, прокурори и следователи, ще се състезават за 11 места в професионалната квота във Висшия съдебен съвет (ВСС). Мандатът на настоящия състав изтича на 2 октомври. Магистратската общност и парламентът трябва да изберат общо 22-ма нови членове. Т.нар

Точно 146 дни работим за държавата през 2022 година, са изчислили експертите на Института за пазарна икономика (ИПИ), предаде БТА. Държавният бюджет, приет в края на февруари, предвижда публични приходи от над 57 млрд. лв. през 2022 г. Приемайки, че за ден изработваме средно по 392 млн. лева – изчислено на база прогнозирания при приемането на

Футболната легенда Христо Стоичков засне видео обръщение за румънско лайфстайл предаване в една от големите телевизии, като част от кампанията за популяризиране на страната ни. Във видеото Христо Стоичков се обръща с покана към румънските туристи за посещение на страната през предстоящия летен сезон

"Милан" вярва в чудеса, а сега вече и цяла Италия е наясно, ...
"Ние сме легенди. Когато спечелиш титлата 4 пъти за 5 ...
Започнаха дефилетата по червения килим на търновските ...
"Тотнъм" иска да привлече нападателя на "Манчестър Сити" ...
Вратарите на "Манчестър Сити" и "Ливърпул" Eдерсон и Алисон ...
Концертът на Deep Purple ще започне точно в 20 часа на 29 ...
Нападателят на ПСЖ Килиан Мбапе е пожелал да бъдат закупени ...
Гунди отново е на върха с нов рекорд сред почитателите на ...
Девизът на Гунди "Бори се винаги за красива, честна победа" ...
Министърът на културата Атанас Атанасов връчи днес ...
На посещението си във Ватикана премиерът Кирил Петков ...
Компанията от Нидерландия Squad Mobility пуска първия ...
Сборникът с разкази спечели първо място в категорията ...
Бившият собственик на "Левски" Спас Русев доведе хората на ...
Фестивалът за музика и съвременно изкуство Ritual ...
НВО Max подкрепи документалната лента за Перник, която ...