Как естествен процес като менопаузата се превърна в пазарна ниша на уелнес индустрията

Снимка: Pexels

В последните години менопаузата се превърна не само в тема на обществен разговор, но и в изключително доходоносен бизнес. Според проучване, публикувано в медицинското списание Post Reproductive Health, изследователи предупреждават за „златна треска на менопаузата", която оставя жените уязвими на дезинформация и финансови злоупотреби. Темата разглежда Вов Гроскоп в The Guardian.

Голяма част от разпространението на продукти и съвети, свързани с менопаузата, се осъществява чрез социалните мрежи. Някои жени споделят, че всичко, което знаят по темата, са научили от Instagram. Този неконтролиран поток от съдържание често смесва полезна информация с рекламни послания, които промотират добавки, „чудодейни" гъби, хормонални гелове, колагенови смеси и други продукти, обещаващи лесно решение на сложен биологичен процес.

Учените отбелязват „бързо разрастване на нерегулирани частни компании и инфлуенсъри", които предлагат информация и подкрепа срещу заплащане. Така фокусът се измества от реалното лечение и разбиране на менопаузата към маркетингови кампании, които използват страховете и несигурността на жените в този етап от живота им.

Целият текст продължава ТУК.

ПОКАЖИ КОМЕНТАРИТЕ

Напишете дума/думи за търсене