Учени откриха най-древните сложни организми на Земята
24 часа онлайн | 25 Май 2019 г. | 115 показвания | 0 коментара

Учени откриха най-древните останки от многоклетъчни форми на живот, които са с половин милиард по-ранни от предишната находка рекордьор, съобщи Сайънс алърт.

Въпросните вкаменелости от гъби Ourasphaira giraldae датират отпреди 900 милиона - 1 милиард години. По-рано бе известно за гъби, чиито изкопаеми останки бяха открити в Шотландия и датират отпреди 407 милиона години. Специалистите попаднали на вкаменелости от гъби O. giraldae в шистови пластове във формацията Граси бей в арктическата част на Канада, предава БТА.

Като използвали спектроскопия с Фурие трансформация, учените открили следи от хитин, който е съставка на клетъчната стена на гъбите. Електронната микроскопия позволила да се изясни структурата на двупластовата клетъчна стена.

Находката дава възможност да се отстрани несъответствието между известни вкаменелости от древни микроскопични гъби и определения въз основа на молекулярния часовник предполагаем период, когато са се появили първите гъби. В съответствие с този метод еволюционно значимите изменения в ДНК се извършват с постоянна скорост и това определя периодите, свързани с появата на различни таксони.

Здраве: ★★★★ Любов: ★★★★★★