Платна на млад художник изследват изобилието и празнотата в "Нюанс"

Една от картините на Ангеларий Димитров, включена в изложбата

Първата самостоятелна изложба на 27-годишния Ангеларий Димитров в рамките на платформата Resume 13 представя последните му работи, съсредоточавайки се върху артистичния му свят

Двете доминантни теми в творчеството му са прекомерното присъствие и отчайващата празнота. Заглавието подчертава замисъла на картините, но главна задача в селекцията е да се достигне до първопричината за тези послания. Какво провокира младият преподавател в художествената гимназия да изобразява сцена след сцена на апо(калиптично) отсъствие?

Има ли политически заряд в изображенията му на търговски вериги, масови продажби и свръхконсумация?

И ако осмислим двете заедно, то се появява въпросът, изконсумирани ли са липсващите неща в празните му пейзажи?

Изразът “места на липса, места на изобилие” (както е заглавието на изложбата) идва от политическата философия и се отнася до фундаментално разделение в материалния свят. Имане/нямане е дуализъм, подобен на ден/нощ, светлина/тъмнина, мъжко/женско, добро/зло и т.н.

Ангеларий се опитва да подреди в главата си околния свят. Какво да прави и мисли за него - и това не е толкова публична позиция, колкото лична загриженост. Картините му не са форма на политическа позиция, а изразяват личните му емоционални сътресения от заобикалящата го среда. В контрастния свят на Ангеларий няма философско послание, Художникът приканва публиката за себеоткровение, като признава собствените си кошмари.

ПОКАЖИ КОМЕНТАРИТЕ
Испания ще се оттегли от "Евровизия", ако Израел участва през 2026 г.
Тенис шампионът Иван май си хвана немско гадже
Различни планове за бъдещето развалили годежа на Нина Добрев и Шон Уайт
Деси Стоянова се завръща в bTV
Клаудия Шифър на 55 г. - играе табла по бански в Гърция, купи си футболен отбор

Напишете дума/думи за търсене