Фосили разкриват как са се появили ушите
24 часа онлайн | 06 Декември 2019 г. | 87 показвания | 0 коментара

Слухът на съвременните бозайници, включително хората, е свързан с три костици в средното ухо, каквито древните влечуги не са притежавали, но досега не бе ясно кога е започнала въпросната трансформация. Учени оповестиха, че открили липсващата брънка във веригата. Става въпрос за създание, живяло преди 125 милиона години на днешната територия на Североизточен Китай, предаде Франс прес.

Специалисти подробно изследвали фосили от създанието, открити в средата на първото десетилетие на 21-ви век.

"Това са фантастични доказателства, които те карат да затаиш дъх", заяви Гийермо Рауджър от университета в Луисвил, който не е участвал в изследването.

Екипът, включващ главно китайски учени и експерта Цзин Мън от Природонаучния музей в Ню Йорк, е анализирал шест фосила от протобозайник, живял през долната креда. Видът е получил научното название Origolestes lii. Тези животни са съжителствали с динозаврите и са имали размерите и външния вид на гризачи, поясни БТА.

Влечугите използват челюстите си, за да дъвчат и да предадат чрез вибрации външни звуци в мозъка. Слуховата система у бозайниците е различна - свързана е с три костици - чукче (malleus), наковалня (incus) и стреме (stapes), които позволяват на хората да чуят симфония и на делфините да локализират обекти чрез ехолокация.

Според преобладаващата хипотеза на учените, постепенното отделяне на двете функции - дъвчене и слух, една от друга е облекчило "задачата" на челюстите. В резултат бозайниците са имали възможност да разнообразят храненето си и да подобрят слуха си. Екипът прибягнал до ядреномагнитен резонанс, за да опише подробно структурата на костиците и хрущялите в слуховия апарат на Origolestes lii.

"Осигурихме нужните доказателства в историята на еволюцията, които подкрепят тази хипотеза", отбеляза Цзин Мън.

Резултатите от изследването са публикувани в сп. "Сайънс".

Здраве: ★★★ Любов: ★★★★★★