Възможно е да има гигантска планета близо до Слънчевата система
24 часа онлайн | 17 Януари 2020 г. | 111 показвания | 0 коментара

Учени от Италианския национален институт по астрофизика откриха признаци за съществуване на планета, която кръжи около намиращата се близо до Слънчевата система звезда Проксима Кентавър, съобщи Сайънс алърт.

Потенциалният нов обект е открит при наблюдения на лъчевата скорост на звездата. Оказало се, че положението на светилото малко се променя, и че това не е свързано с орбитирането на друга планета - Проксима б, предава БТА.

Новата планета, кръстена Проксима с, се отнася към класа супер-земи, т.е. масата й е по-голяма от земната, но е по-малка от тази на ледения гигант Нептун. Новооткритата планета е неподходяща за живот, тъй като се намира на голямо разстояние от звездата си. Възможно е да става въпрос за планета с водородно-хелиева атмосфера. Обикновено подобни тела обаче не се формират на такива места.

Смята се, че супер-земи се формират близо до т.нар. снегова линия - разстоянието от звездата, където водата в течно състояние замръзва. Проксима с би трябвало да се намира по-далеч от въпросната условна граница. Затова евентуалното й откриване ще постави под съмнение тази хипотеза. Специалистите все още се съмняват, че планетата действително съществува. Възможно е наблюдаваните колебания в положението на звездата да са свързани с активността й.

Здраве: ★★★ Любов: ★★★★★