Специалисти откриха изгубено звено между живата и неживата материя
24 часа онлайн | 13 Февруари 2020 г. | 126 показвания | 0 коментара

Учени от Калифорнийския университет в Бъркли откриха гигантски, поглъщащи бактерии вируси, които може да се разглеждат като изгубено звено между бактериите и обикновените вируси, съобщава Юрик алърт.

Специалистите анализирали ДНК данни, взети от 30 различни среди, включително червата на недоносени деца и бременни жени, биореактор в РЮА, болнични стаи, океани и езера. Били идентифицирани 351 вируса бактериофаги, чиито геноми са над 4 пъти по-големи от тези на обикновените заразяващи бактерии бактериофаги.

Освен това бил открит най-големият бактериофаг, чийто геном е съставен от 735 хиляди двойки бази. Броят им е 15 пъти по-голям от този в генома на средния бактериофаг, допълва БТА.

В генома на гигантските бактериофаги били открити фрагменти на системата CRISPR, която бактериите използват в борбата си с вирусите. Когато бактериофаги вкарват своя ДНК в бактериална клетка, вирусна CRISPR вероятно се добавя към системата CRISPR на бактерията гостоприемник и това позволява вирусът успешно да се размножава.

По думите на учените, гигантските бактериофаги запълват бездната между неживите бактериофаги от една страна и бактериите и археите, от друга. /