Учени откриха ген, който пречи да се напълнява
24 часа онлайн | 23 Май 2020 г. | 152 показвания | 0 коментара

Има хора, които запазват елегантните си слаби фигури, каквото и колкото да ядат, докато други постоянно са на диета и се потят във фитнеса. Учени откриха ген, свързан с поддържането на нормално тегло, който вероятно пречи на тези слаби хора да дебелеят, съобщи електронното издание Медикъл Експрес.

Изследователите публикуваха в сп."Сел" резултатите от проучването на генетична база данни на над 47 000 души в Естония, сред които са открили гена. Премахването на този ген е водело до по-слаби индивиди при опити с мишки. Установено е още, че проявата му върху мозъчната дейност е свързана с регулирането на разхода на енергия, предава БТА.

"Всички знаем, че тези слаби хора са около един процент от населението", казва Джоузеф Пенингър, директор на института по природни науки и преподавател по медицинска генетика в Университета на Британска Колумбия, който ръководи изследването.

"Те могат да ядат, каквото си пожелаят и остават метаболитно здрави. Поемат много храна, не спортуват постоянно и въпреки това не наддават....Всички изучават затлъстяването и генетиката на затлъстяването. Помислихме си, че ще е добре да тръгнем по обратния път и да изследваме слабите хора", добави той.

Пенингер и екипът му изследва данни от естонската Биобанк, включваща 47 102-ма души на възраст от 20 до 44 години. Учените сравняват ДНК проби и клинични данни от здрави слаби индивиди с такива с нормално тегло и откриват генетични вариации в гена АЛК, които са уникални за слабите хора.

За учените е известно, че този ген често мутира при различни видове рак и има репутацията на "онкоген", свързан с развитието на тумори. Ролята му извън това обаче досега е слабо изследвана. След новото изследване вече има основания да се смята, че този ген играе роля в резистентността на организма да натрупва тегло. При изследванията с мишки се оказало, че той подава сигнал на мозъка да гори по-интензивно мазнини.

Здраве: ★★★★★ Любов: ★★