В Южен Китай откриха най-древните паразити на Земята
24 часа онлайн | 04 Юни 2020 г. | 246 показвания | 0 коментара

В находища, датиращи отпреди половин милиард години, в югозападен Китай палеонтолозите откриха следи от най-древните паразити на Земята. Те са обитавали тръбовидни израстъци върху черупките на древни безгръбначни. За това пише "Zhongguo Xinwenwang" с позоваване на изследване, публикувано от научното списание "Nature Communications“.

Следи от тези организми са запазени върху фосили на черупки на брахиоподи - морски безгръбначни, появили се на Земята в ранния период Камбрий (преди около 570 милиона години). Палеонтолозите са открили тези вкаменелости в провинция Юнан в югозападен Китай в скали на възраст около 512 милиона години, предава БГНЕС.

Учените забелязали, че такива израстъци няма при всички брахиоподи. Освен това черупките без тях са били по-големи. Затова палеонтолозите стигат до заключението, че тези организми са паразити, тоест съществували са за сметка на техните собственици - в случая брахиопода. Това е най-старият известен случай на паразитизъм в науката.

"Тяхното съществуване може да е изиграло ключова роля за еволюционните и екологичните иновации, свързани с камбрийския взрив, поради който огромен брой нови видове са се появили на Земята преди около 540 милиона години“, заключиха изследователите.

Здраве: ★★★★ Любов: ★★★★