София Бобчева в сладката античалга “Бонбон” на Народния театър

София Бобчева в сцена от спектакъла "Бонбон"

Камерната зала е подходяща за режима на СOVID-19

Красивите крака на София Бобчева можем да видим на афиша за нейния моноспектакъл “Бонбон”. Но тъй като афишът е сгънат и вложен в програмата за спектакъла, ще трябва да купим програмата. Е, тази зависимост стана като връзката между книгата “Силиконови чувства” и едноименния диск на фолкпевицата Марчела - трябва да купиш едното, за да имаш другото.

Марчела рекламира тези продажби в Камерната зала на Народния театър. Във фолкпевицата се преобразява София Бобчева. В продължение на интензивните 70 минути актрисата коментира превръщането на селската мома Цветанка във фолкфурията Марчела с всички емоционални загуби и вреди. С този спектакъл София Бобчева се измъква от графата “и други”, когато разсъждаваме за актьорското участие в постановки на Народния, и влиза в групата на звездите. Вярно, че мощна подкрепа има от авторката на текста Здрава Каменова, вмъкнала доказателства, че

това не е пиеса,

прославяща чалгата

и нейните жрици, както някои зрители може да се заблудят.

Тъкмо обратното, пиесата и актрисата засягат живота на момичето Цветанка, когато е обкръжено от нормални неща и искрени приятели. Днешната Марчела трябва да се преструва, да приема патологични сцени и поведение като естествени и приятни (например секса с трансджендъра Афродита), защото са налагани като стил на попфолка.

Играта на София Бобчева е колоритна, лаконична и сериозна в напластяването на портрета на фолкпевицата.

Този реалистичен, сбит и недвусмислен стил на представлението е

характерен за

режисьора Емил

Бонев,

спечелил одобрение със силно въздействащия моноспектакъл “Мъжка задушница”. Наблюдателният зрител ще се сети, че на сцената нищо няма да е такова, каквото изглежда, още като види трона, на който ще седне фолкпевицата. Той е всъщност кожа на мечка, кичозно разтворила муцуна (сценография и костюми на Елена Иванова). А когато Марчела захвърля златните високи токчета, защото я стягат, ходилата ѝ са обути в онези вълнени чорапки, които бабите плетат на внуците да не им замръзват краката.

Препратките

към реализма

на селския живот,

където е забравена и първата любов на Марчела/ Цветанка, насищат представлението с хумор и пародийност. Между другото, подобно надсмиване над претенциите на попфолка да обсеби живота на изпълнителите му се появи на сцената на МГТ “Зад канала” в представлението “Попфолк хроники: Бели птици и куршуми” с текст и режисура на Неда Соколовска. В него по сходен начин актьорите представиха манталитета на фолкизпълнителите дори до контакта им с престъпния свят. Шоуто на София Бобчева е по-нежно и женствено, а за зрителите е оставено пространство за разсъждаване – зад хвалбите и изхвърлянията на Марчела, облечени в знаците на фолка, прозира негата ѝ към времето на Цветанка, когато нещата не са били двулични и ограбващи нейната индивидуалност.

София Бобчева

не се подиграва със

своята героиня,

не я прави смешна

и несъстоятелна

Но зрителят няма начин да не усети горчивия вкус на новия бит на певицата. Това представление доказва, че Камерната зала на Народния театър е подходяща за изискванията на анти-СOVID - 19. Столовете са демонтирани през един и позволяват нормално гледане без усложнения. Всяко подходящо зрително пространство днес е богатство, защото актьорите са едни от най-ударените от карантината заради пандемията. А София Бобчева се справя със задължението да не се влияе от рехавата зрителна зала и от зрителите, които не вижда дали се смеят под защитните маски.

-------

Авторът на рецензията е авторитетният критик Димитър Стайков.

ПОКАЖИ КОМЕНТАРИТЕ
Испания ще се оттегли от "Евровизия", ако Израел участва през 2026 г.
Тенис шампионът Иван май си хвана немско гадже
Различни планове за бъдещето развалили годежа на Нина Добрев и Шон Уайт
Деси Стоянова се завръща в bTV
Клаудия Шифър на 55 г. - играе табла по бански в Гърция, купи си футболен отбор

Напишете дума/думи за търсене