Учени откриха втори признак на живот на Венера
24 часа онлайн | 18 Октомври 2020 г. | 125 показвания | 0 коментара

Индийски учени от Миднапурския университет в Западна Бенгалия са открили втори признак на живот на Венера, аминокиселината глицин, съобщава порталът arXiv.

По думите на автора на изследването Ариджит Манна, в астрофизиката и биофизиката начините за синтез на най-простата аминокиселина глицин е от огромно значение за химическата еволюция и за произхода на живота. Елементът е бил открит с помощта на Атакамската голяма антенна решетка, предава БТА.

С помощта на радиотелескопа специалистите са идентифицирали характерната линия на поглъщане на глицина на честота от 261,7 гигахерца в средните ширини на Венера.

Най-силно забележим е бил този сигнал в близост до екватора, докато на полюсите не е съществувал.

По мнението на учените откриването на глицина в атмосферата на Венера може да свидетелства за това, че там може да съществуват ранни форми на живот. Това може да бъде втори признак, след като през месец септември астрономи се натъкнаха на следи от газа фосфин, който може да е резултат от дейността на живи организми.

Здраве: ★★★★★★ Любов: ★★