Google ще позволи търсене на песен чрез жужене или свиркане с уста

Google залага на изкуствения интелект за нови трикове в търсенето.

Google залага на изкуствения интелект за нови трикове в търсенето. В бъдеще търсачката на компанията ще позволи на потребителите си да търсят музикална песен чрез жужене или свиркане с уста („hum-to-search“).

Освен това новите функции трябва да помогнат на хората, например, да търсят растения с помощта на камерата на смартфона си или да получават помощ с превода, пише Investor.bg.

Освен това Google въвежда нов алгоритъм за по-добро идентифициране, когато някой използва грешна дума при търсене или просто неправи грешка при набирането на клавиатурата.

За да улесни живота по време на кризата заради пандемията, Google помага да се разбере дали определено място е пренаселено в определен момент и какви предпазни мерки, като изисквания за маска, се предприемат там, става ясно от пост в корпоративния блок на дъщерната на Alphabet компания.

Google описа подробно своя напредък с Duplex, своя автоматизиран асистент, който може да се обажда на търговци, за да уговорят срещи. Компанията заяви, че използва технологията и за над 3 милиона актуализации на записите на различни бизнеси, като аптеки, ресторанти и хранителни магазини, в търсачката и навигацията си Maps.

Google въвежда нов алгоритъм за правопис, който използва дълбока невронна мрежа, за да подобри значително способността ѝ да дешифрира правописни грешки. Всъщност тази единична промяна ще направи по-голямо подобрение в това направление от всички подобрения на Google през последните пет години.

Твърде конкретните търсения могат да бъдат най-трудни за разбиране, тъй като понякога едно конкретно изречение, което отговаря на въпроса, може да бъде заровено дълбоко в уеб страницата. Наскоро от компанията са направили пробив в класирането и вече могат да индексират не само уеб страници, но отделни пасажи от страниците. Чрез по-добро разбиране на уместността на конкретни пасажи, а не само на общата страница, може да се намери тази информация, която потребителят търси като игла в копа сено. Тази технология ще подобри 7 процента от заявките за търсене на всички езици, докато се разпространява глобално.

Използвайки нов подход, управляван от изкуствения интелект, Google вече е в състояние да разбере дълбоката семантика на видеоклипа и автоматично да идентифицира ключови моменти. Това ѝ позволява да маркира тези моменти във видеото, за да може потребителят да навигира в тях като през глави на книга. Независимо дали се търси дадена стъпка в готварска рецепта или даден момент от футболен мач, лесно може да се намират конкретните моменти.

“Започнахме да тестваме тази технология тази година и до края на 2020 г. очакваме, че 10% от търсенията в Google ще използват тази нова технология”, поясняват от компанията.

ПОКАЖИ КОМЕНТАРИТЕ

Напишете дума/думи за търсене