Учени откриха нови жлези в човешкото гърло
24 часа онлайн | 22 Октомври 2020 г. | 123 показвания | 0 коментара

Учени от Нидерландия твърдят, че са идентифицирали потенциален нов орган в човешкото гърло, съобщава британският ежедневник The Independent.

Изследователите казват, че новооткритият набор от слюнчени жлези вероятно се използва за овлажняване и смазване на горните части на гърлото и че са се натъкнали на тях, докато извършват изследвания за рак на простатата. Заключенията са публикувани в списание „Радиотерапия и онкология“ от екип от изследователи, включително от Нидерландския институт за рак, предава "Фокус".

Съгласно резултатите от изследването, гърлото при хората съдържа „по-рано пренебрегнати двустранни макроскопични слюнчени жлези“. Учените са изследвали поне 100 пациенти, за да потвърдят своите открития и са установили, че всички те имат подобни жлези.

Новите жлези са открити, докато учените са сканирали за рак на простата. При използваната техника лекарите инжектират в пациента радиоактивен индикатор, който се свързва добре с протеин, известен като PSMA, който е повишен в раковите клетки на простатата. Тази комбинация от сканиране е добра и за откриване на тъкани на слюнчените жлези, също с високо съдържание на PSMA.

Лекарите, използващи лъчетерапия за лечение на рак на главата и шията, се опитват да избягват основните слюнчени жлези, тъй като увреждането им може да затрудни храненето, говоренето или преглъщането на пациентите. Но тези новооткрити жлези са били засегнати от радиация, тъй като лекарите не са били наясно с тяхното съществуване, в резултат на което пациентите са се оплакали от необясними странични ефекти.

Проучването казва, че щаденето на тези жлези при пациенти, получаващи лъчетерапия, може да предостави възможност за подобряване на качеството им на живот.

Здраве: ★★★ Любов: ★★★★★