Астрономи откриха междузвездна планета с размера на Земята
24 часа онлайн | 29 Октомври 2020 г. | 76 показвания | 0 коментара

Учени за пръв път откриха в междузвездното пространство планета, съпоставима по размери със Земята, съобщи ТАСС, като цитира съобщение на Варшавския университет.

"Когато получихме първите сигнали от гравитационната микролеща, веднага разбрахме, че светлината на далечна звезда се изкривява от неголям обект, планетата OGLE-2016-BLG-1928, която е с размера на Марс или на Земята. Убедени сме, че това не може да се дължи на обект, който кръжи около друга звезда, защото щяхме да регистрираме следи от съществуването й", каза Радослав Полески, планетолог от Варшавския университет, цитиран от БТА.

През последното десетилетие астрономи откриха в близки до Земята райони на междузвездното пространство няколко студени небесни тела, които често се наричат планети-скитници или междузвездни планети. Те се движат свободно в междузвездното пространство, а не кръжат около една звезда. Произходът им засега е неясен за науката.

В рамките на проекта OGLE Полески и колегите му са открили през последните години четири подобни планети. Те откриват първата междузвездна планета, сходна по размер със Земята, докато анализират данни, получени в рамките на проекта още през юни 2016 г. Вниманието на учените било привлечено от звезда в съзвездието Стрелец, чиято светлина била изкривена от малка гравитационна микролеща в рамките на 42 минути.

След като проучили детайлно това събитие, астрономите потвърдили, че то не е породено от грешки в работата на апаратурата или активността на звездата и успели да определят размера на планетата, причинила изкривяването на светлината.

Здраве: ★★★ Любов: ★★