Биолози откриха най-дългия генетичен код в животинския свят
24 часа онлайн | 18 Януари 2021 г. | 38 показвания | 0 коментара

Биолози откриха най-дългият известен геном в животинския свят - на неоцератодус - вид австралийска двойнодишаща риба, съобщи ДПА.

Генетичният й код се състои от 43 милиона градивни единици ДНК, установи изследване на специалисти от лаборатории в Констанц, Вюрцбург, Хамбург и Виена, публикувано в сп."Нейчър".

Анализът дава информация за генетичното и еволюционно развитие, дало възможност на вида да излиза на повърхността преди около 400 милиона години. Това развитие е свързано с възможността белите дробове да се използват за дишане на въздух, както и с промени в крайниците и в начините на размножаване, предаде БТА.

Сега учените показват, че развитието на белите дробове се предизвиква от общ ген при хората и двойнодишащите риби.

"Развитието на белите дробове на двойнодишащите риби може да се проследи назад във времето до същия произход като този при земните гръбначни животни, включително и хората", каза проф.Аксел Майер от университета в Констанц, Германия.

Неоцератодус е открита за пръв път преди 150 години и се смята за "жив фосил".

Резултатите от декодирането на генома потвърждават хипотезата, че този вид е по-тясно свързан със земните гръбначни животни, отколкото с ръкоперкоподобните и е най-близката до нас риба. Тези риби могат да дишат пълноценно и с хрилете, и с белия си дроб.

Здраве: ★★★★ Любов: ★★★★★★