349 000 лв. за BMW M5 CS с 635 коня и 3 секунди ускорение!

Новото BMW M5 CS продължава традицията на хипер спортните CS модели на подразделението BMW M. За първи път такъв лимитиран и специален модел на легендарното BMW M5 осигурява на четирима пътника толкова уникално изживяване при шофиране. Новият върхов модел на High-Performance автомобилите на BMW M поставя нови стандарти с изключителната си мощност в комбинация с ексклузивно и луксозно излъчване. Въвеждането на пазара стартира през пролетта на 2021 година, цената за България е 349 000 лева с ДДС.
4,4-литровият V8 двигател с мощност 635 к.с. - с 10 коня. повече от BMW M5 Competition превръща BMW M5 CS в най-мощният автомобил в историята на BMW M. За това допринася и понижаването на теглото с около 70 кг. спрямо BMW M5 Competition, постигнато благодарение на последователно олекотената конструкция, специфичните настройки на окачването, както и M xDrive с централно, интелигентно управление на Активния М Диференциал.

Осемцилиндровият двигател със своята заимствана от моторните спортове високооборотна концепция осигурява внушителна тяга, уверено разгръщане на мощността и великолепни динамични характеристики. BMW M5 CS, оборудвано с осемстепенна трансмисия M Steptronic с Drivelogic, ускорява от 0 до 100 км/ч за само 3,0 секунди. С това постижение по е по- бързо от BMW M5 Competition с 0,3 секунди и постига нивото на суперспортните автомобили. Само след 10,4 секунди – 0,4 секунди по-рано от BMW M5 Competition – специалният момент постига скорост 200 км/ч. Максималната скорост е електронно ограничена на 305 км/ч.

На уникалното изживяване при шофиране в BMW M5 CS могат да се насладят 4 човека - на регулируемите в много посоки М Карбонови седалки отпред, които допринасят за понижаването на теглото на автомобила, а също и на двете отделни седалки отзад. Те са тапицирани с черна кожа Merino с фина структура отпред и с кожа Merino отзад, с характерни контрастни повърхности и декоративни шевове в Mugello Red. На интегрираните подглавници – отпред с осветено лого М5 – е изобразен силуетът на легендарния Нюрбургринг. BMW M5 CS е уникално и с ексклузивното оформление на „иконите“ на BMW, например BMW бъбрековидната радиаторна решетка в златист бронз и L-образните светлинни елементи на BMW лазерните светлини, които при включени къси и дълги светлини, както и при Welcome Light светят в жълт вместо бял цвят като при моторните спортове и напомнят за успешните GT състезателни автомобили.

Специалният модел BMW M5 CS се отличава от BMW M5 Competion с ексклузивни акценти в златист бронз, както и елементи на каросерията от карбонов композит (CFRP), които частично са в изпълнение видим карбон. В екстровертен златист бронз са и рамката на бъбрековидната радиаторна решетка, както и 20-инчовите М ковани джанти с Y-образни спици и баджовете BMW M5 CS на бъбрековидната решетка, М хрилете на предните калници и задния капак. На лайстните на праговете са монтирани осветени обозначения M5 CS. Предният капак на BMW M5 CS е изработен изцяло от CFRP и е оборудван с вентилационни отвори с апликации от видим карбон. От лекия CFRP са изработени и предният сплитер на предната броня, корпусите на външните огледала, монтираният на задния капак допълнителен заден спойлер и задният дифузор. Освен с аеродинамичната си функция тези елементи, също както и M Power капакът на двигателя с цветна емблема на М и шумозаглушителят на всмукателния колектор от видим карбон, допринасят и за понижаването на теглото с около 70 килограма спрямо BMW M5 Competition. Четирите ауспухови накрайника на спортната изпускателна система на M5 CS от неръждаема стомана са още по-пуристки от тези на BMW M5 Competition.

Цветни са и L-образните светлинни елементи на серийните BMW Лазерни светлини, насочени към бъбрековидната решетка. Когато работят като дневни или габаритни светлини на тъмния фон на BMW Individual Shadow Line, те светят в познатия бял цвят, но при включване на късите или дългите светлини преминават в характерен жълт цвят. Водачът може сам да се наслади на този цвят, когато неговото BMW M5 CS го поздрави с Welcome Light при отключване от дистанция. Освен цветът Brands Hatch Grey metallic ексклузивно за специалния модел се предлагат матовите лакови покрития BMW Individual Frozen Brands Hatch Grey metallic и Frozen Deep Green metallic.

Интериорът на BMW M5 CS излъчва спортен дух и ексклузивност с допълнителни детайли. При M Alcantara воланът обръчът му е тапициран с познатата от моторните спортове Alcantara, маркировката на „12 часа“ с червена прозираща перфорация цитира класическите състезателни автомобили. Лостчетата за превключване на предавките са от карбон, декоративните бленди на спиците на волана са с покритие от черен хром. Таванът също е тапициран с Alcantara. Затвореното олекотено покритие на средната конзола замества обичайния среден подлакътник с капак. То е тапицирано с кожа Merino Black с двойни червени декоративни шевове. В комбинация с отпадането на поставката това покритие значително понижава теглото на BMW M5 CS. В червен цвят са и емблемите CS на арматурното табло и между двете задни седалки. М предпазните колани са с червени и сини контрастни шевове в духа на цветовете на BMW M, които се виждат и на баджа М5 на М стелките със специфични кантове и осветените M5 CS обозначения на лайстните на праговете.

С още по-фино настроеното си окачване, значителното понижение на теглото и специалните Track гуми BMW M5 CS предлага пъргавина на най- високо ниво и несравнимо изживяване при шофиране. В съчетание с M xDrive, с което водачът може в различна степен да влияе на поведението на пътя от променлив режим на задвижване на четирите колела (4WD) с подаване на повече мощност към задните колела до чисто задно задвижване без Динамичен контрол на стабилността (DSC) в режим 2WD, специалният модел позволява най-висока динамика и пуристка радост от шофирането за познавачи – без лишения по отношение на абсолютната пригодност за всекидневието. BMW M5 CS ползва окачването на BMW M5 Competition, което е по-стегнато в сравнение с това на BMW M5 чрез целенасочени модификации на пружините, воденето на колелата и стабилизаторите, чрез снижаване на каросерията със 7 мм, както и чрез стабилизаторите, разработени за BMW M8 Гран Купе. В допълнение към повишаването на комфорта – особено при бързо шофиране по магистрали – тези амортисьори значително подобряват управляемостта в граничен режим за още по-прецизно поведение на автомобила при агресивно управление по състезателна писта – като се запазва интуитивната управляемост във всекидневието. За BMW M5 CS специалистите на BMW M освен новите настройки на пружините на предната и задната ос са подобрили и контрола на амортисьорите. С тези мерки те са реагирали на по-ниското тегло на автомобила и на повишения потенциал на гумите, за да постигнат максимално повишение на динамиката на управлението. BMW M5 CS серийно се оборудва със спортни Track гуми Pirelli P Zero Corsa с различен размер на предната и задната от (отпред 275/35 R 20, отзад 285/35 R 20) върху 20-инчови М ковани джанти с Y-образни спици в златист бронз.

Оптималното отрицателно ускорение се осигурява от M Carbon керамичните спирачки. Техните шестбутални спирачни апарати отпред и еднобутални спирачни апарати отзад носят логото на М, като при BMW M5 CS серийно са в червен цвят, или по желание в златист цвят. M Carbon керамичните спирачки са по-леки с 23 килограма от M Compound спирачките на BMW M5 Competition и впечатляват с още по-ниски подресорни и въртящи се маси, с което допълнително се повишават динамиката на управлението и комфорта на возене. Те предлагат още по- висока спирачна мощност, още по-висока стабилност срещу фадинг, както и още по-висока термична устойчивост, като освен това са много устойчиви на износване.

Спортната изпускателна система на M5 CS осигурява специфичен за М, емоционален звук, който подчертава линейното разгръщане на мощността и пъргавината на двигателя. Двойната система с управляеми клапи е конструирана така, че звукът на двигателя се пренася по-силно изразено, като при запазване на пригодността за всекидневието се осигурява значително по-спортна и категорична обратна връзка. Външният звук на BMW M5 CS е значително по-силен, по-наситен и по-емоционален. Той може да бъде променян с избор на различните режими на характеристиките на двигателя и е особено мощен най-вече в режим SPORT+. По желание на водача, например за ненатрапчиво преминаване през жилищни квартали, акустичното присъствие може по всяко време да бъде редуцирано с натискане на бутона M Sound Control, за да се активира подчертано дискретен звук на задвижването.

ПОКАЖИ КОМЕНТАРИТЕ
Американският певец Бари Манилоу ще се оперира заради рак на белите дробове
Енрике Иглесиас стана татко за четвърти път (Снимка)
Жена твърди, че е биологичната майка на Майли Сайръс
5 автентични коледни рецепти с модерен прочит
Карла Бруни: Приключих хормоналната си терапия след диагнозата за рак

Напишете дума/думи за търсене