Тиранозаврите вероятно са били социални хищници и са ловували на групи
24 часа онлайн | 20 Април 2021 г. | 9 показвания | 0 коментара

Свирепите тиранозаври вероятно не са били самотни хищници, както се смяташе досега, а по-скоро били социални и ловували на групи като вълците, съобщи Асошиейтед прес.

Палеонтолози развиват тази теория в ново изследване на масов гроб на тиранозаври, открит преди седем години в щата Юта, в района на Националния монумент Ескаланте.

Чрез геохимичен анализ на костите и на скалите екип изследователи от университета на Арканзас определили, че динозаврите са издъхнали на едно и също място, предава БТА.

Това е третият масов гроб на динозаври, открит в Северна Америка и находката подкрепя теорията, появила се преди двадесет години, че този вид е живял на групи. Нужни са обаче още изследвания, за да се потвърди тази теза, смята Кристи Къри Роджърс, която преподава биология в Макалистър колидж и не е участвала в новото изследване.

Тя не изключва тиранозаврите да са обитавали един и същи район, но да не са живели в социални групи.

През 2014 г. палеонтологът Алън Тайтъс открива мястото, което по-късно става известно като Кариера на дъгите и еднорозите заради голямото количество фосили. Оттогава разкопките на мястото продължават заради огромната площ и множеството кости.

"За мен това е откритието на живота ми", каза Тайтъс на виртуална пресконференция. "Вероятно няма да намеря друго място, което да е така вълнуващо и значимо от научна гледна точка".

Теорията за тиранозаврите като социални животни се заражда преди повече от двадесет години, когато останки на над десет тирановазъра са открити на едно място в Албърта, Канада. Друго подобно място в щата Монтана, САЩ подкрепи теорията. Много учени обаче я оспорват с аргументите, че динозаврите не са имали достатъчно развита централна нервна система, за да участват в сложни социални взамиодействия, каза Тайтъс.

"За да преминем към следващата стъпка - да разберем поведението на животните, са нужни наистина впечатляващи доказателства", каза на пресконференцията Джоузеф Съртич, куратор в Природонаучния музей в Денвър, Колорадо. "Според мен тази площадка и забележителната колекция от тиранозаври, както и други доказателства, ни доближава до момента, в който ще можем да предложим доказателства за поведението им".

Освен останки на тиранозаври, учените открили фосили на седем вида костенурки, множество видове риби, както и скелети на два други вида динозаври и почти изцяло запазен скелет на млад екземпляр от вида дейнозухи - крокодили, които се хранели с динозаври.

Здраве: ★★★★ Любов: ★★★★