Първият китайски хибриден локомотив с въглеродни горивни клетки бе пуснат в експлоатация

Снимка: Радио Китай

Първият разработен в Китай хибриден локомотив с водородни горивни клетки бе пуснат пробно в петък по железопътната линия за транспортиране на въглища в автономния район Вътрешна Монголия, съобщи "Радио Китай".

Проектът бе стартиран съвместно от дъщерното дружество на „Държавната енергийна инвестиционна корпорация“ (SPIC), „CRRC Datong“ и „Hydrogen Energy“.

В сравнение с традиционните дизелови локомотиви, хибридният се очаква да намали въглеродните емисии с около 96 000 тона годишно по 672-километровата жп линия, свързваща мината Байинхуа във Вътрешна Монголия с пристанището Дзинджоу в Североизточен Китай.

Хибридният локомотив с водородни клетки развива скорост от 80км/ч и може да работи без прекъсване в продължение на 24,5 часа при пълно зареждане. Максималното натоварване на теглича по прав път достига 5000 тона.

ПОКАЖИ КОМЕНТАРИТЕ
Време е за преврат! Весела Бабинова става Екатерина II
Кой ще изиграе Дева Мария в продължението на “Страстите Христови” на Мел Гибсън
Михаела Филева става майка в нов BG мюзикъл
Дженифър Лорънс разкри пола на второто си дете шест месеца след раждането
Силви Вартан получи наградата си "Модна икона"

Напишете дума/думи за търсене