Първият китайски хибриден локомотив с въглеродни горивни клетки бе пуснат в експлоатация

Снимка: Радио Китай

Първият разработен в Китай хибриден локомотив с водородни горивни клетки бе пуснат пробно в петък по железопътната линия за транспортиране на въглища в автономния район Вътрешна Монголия, съобщи "Радио Китай".

Проектът бе стартиран съвместно от дъщерното дружество на „Държавната енергийна инвестиционна корпорация“ (SPIC), „CRRC Datong“ и „Hydrogen Energy“.

В сравнение с традиционните дизелови локомотиви, хибридният се очаква да намали въглеродните емисии с около 96 000 тона годишно по 672-километровата жп линия, свързваща мината Байинхуа във Вътрешна Монголия с пристанището Дзинджоу в Североизточен Китай.

Хибридният локомотив с водородни клетки развива скорост от 80км/ч и може да работи без прекъсване в продължение на 24,5 часа при пълно зареждане. Максималното натоварване на теглича по прав път достига 5000 тона.

ПОКАЖИ КОМЕНТАРИТЕ
Как да останем спокойни, когато детето се тръшка
Орлин Павлов открива Международния джаз фестивал „Д-р Емил Илиев“ в Боровец
„Ол Старс биг бенд“ дава старт на „Банско джаз фестивал“
От днес Венера в Рак променя връзките ни
Дуа Липа получи косовско гражданство

Напишете дума/думи за търсене