"Аватар: Природата на водата" не оправда очакванията за по-високи продажби

Кадър от "Аватар"; Снимка: Архив

Високобюджетното зрелище "Аватар: Природата на водата" на Джеймс Камерън - продължението на касоразбивача на всички времена, не оправда очакванията за по-високи продажби на билети в киносалоните на САЩ и Канада през уикенда, но според експертите е твърде рано да се прецени дали филмът ще възвърне огромните си разходи, съобщават световните осведомителни агенции.

Въпреки че не направи "големия удар", продукцията вдъхна живот на бокс-офиса, който все още се възстановява от последиците от пандемията от новия коронавирус.

Глобалните приходи от лентата възлизат на приблизително 435 милиона долара, включително 134-те милиона долара от северноамериканския бокс-офис.

Прогнозите преди края на седмицата сочеха, че чаканото 13 години продължение на филма ще реализира минимум 140 милиона долара в домашния и до 500 милиона долара в международния бокс-офис през дебютния си уикенд на екран. Някои анализатори дори очакваха постъпления от порядъка на 175 милиона долара от продажбата на билети за филма в САЩ и Канада.

Въпреки че реализираните приходи са по-ниски от прогнозните, от Комскор отбелязват, че те са третите най-високи в глобален мащаб, откакто беше обявена пандемията.

В САЩ и Канада продуквията изравни "Батман" като четвъртия най-солиден дебют на вътрешния пазар за годината след "Доктор Стрейндж в Мултивселената на лудостта" ( 187,4 милиона долара през май), "Черната пантера: Уаканда завинаги" (181 милиона долара през ноември ) и "Тор: Любов и гръмотевици'' (144,2 милиона долара през юли).

Бокс-офис анализаторите отбелязват, че "Аватар: Природата на водата" има шанса да привлече голяма семейна аудитория по време на коледните и новогодишните празници. Лентата, която подобно на други продукции на Джеймс Камерън, ще бъде прожектирана по-дълго в кината, няма сериозна конкуренция до февруари.

Продължението на най-касовия филм на всички времена "Аватар" (2009) е "създадено за дълъг период от време", казва Джеф Бок, старши медиен анализатор в "Exhibitor Relations". По думите му "публиката може и да не дойде през премиерния уикенд, но в крайна сметка ще се появи".

Големият въпрос, който занимава Холивуд, е дали "Аватар: Природата на водата" ще успее да си възвърне огромните производствени и маркетингови разходи. Режисьорът Джеймс Камерън заяви пред списание "GQ", че филмът ще трябва да спечели 2 милиарда долара, за да излезе на печалба.

Очакванията за продължението, чийто точен бюджет не е известен, но се смята, че е 350 милиона долара, са огромни. Филмът е изправен пред натиск да последва предшественика си, касоразбивача на всички времена, повече от десетилетие след излизането му. "Аватар: Природата на водата" има и нелеката задача да съживи филмовия бизнес, който след пандемията все още е далече от нормалното.

Втората част на хитовото заглавие идва 13 години след първото, което развълнува публиката с новаторската 3D технология. Оригиналът "Аватар" остава шампион в бокс-офиса за всички времена с приходи от 2,9 милиарда долара от глобални продажби на билети.

Тони Чембърс, ръководител на киноразпространението в "Walt Disney Co.", каза, че очаква "Аватар: Пътят на водата" да реализира продажби през празничния период, както и че за представянето на филма трябва да се съди едва след Нова година.

Излизането на продължението на "Аватар" беше отлагано многократно, тъй като Джеймс Камерън и съавторите му работеха над история, която да бъде разказана в четири филма. "Аватар 3", който се снима едновременно с втория филм, вече е готов, като се очаква премиерата му да бъде през декември 2024 г. Част от четвъртия филм също е заснета.

В "Пътят на водата" актьорите Сам Уортингтън и Зоуи Салдана се завръщат като Джейк Съли и Нейтири, вече родители. Техният спокоен живот е прекъснат, когато Небесните хора, името на хората, дадено им от племето На'ви, се завръщат, за да преследват Джейк.

През 13-те години след излизането си "Аватар" беше обект на шеги заради схващането, че най-касовият филм на всички времена е оставил сравнително малък отпечатък в поп културата. Критиката обаче не спести похвалите си за визуалното пиршество "Аватар: Природата на водата", както и за задълбочаването на историята, а 94 процента от купувачите на билети дават положителна оценка на сайта Rotten Tomatoes.

Въпросът дали настоящата продукция ще спечели достатъчно, е сложен и има различни отговори. Дали ще е достатъчна за изложителите, които тази година имаха няколко значими продължения, сред които "Топ Гън: Маверик", "Черната пантера: Уаканда завинаги" и "Доктор Стрейндж в Мултивселената на лудостта", но все още изпитват затруднения? Достатъчна ли е, за да се оправдае започването на производството на четвърти и пети филм? Достатъчна ли е за бизнеса като цяло, общите приходи от който в края на годината се очаква да достигнат 8 милиарда долара, в сравнение с 11-те милиарда долара преди пандемията?

Подобно на критиците, които "крещят": "Никога не се съмнявайте в Джеймс Камерън", студиото и анализаторите "пеят" подобна песен.

"Аватар: Пътят на водата" има предимството на празничния коридор. Следващата седмица ще дебютират "Вавилон" на Деймиън Шазел и семейният "Котаракът в чизми 2: Последното желание'', но до "Антмен и Осата: Квантомания" до февруари няма подобни блокбастъри, предава БТА. Надеждата е, че зрителите ще продължат да търсят продължението седмици и месеци наред, подобно на първия филм.

"Исторически погледнато, филмите на Джеймс Камерън са за дълъг период от време, а не за премиерния уикенд", казва Пол Дергарабедян, старши медиен анализатор в Комскор. "Аватар" ще развие своя бокс-офис потенциал с течение на времето. Въпросът е къде ще финишира след месеци", допълва той.

"Аватар: Природата на водата" излезе на голям екран и в Китай, което е рядко събитие за холивудски блокбастър. Това е един от малкото чуждестранни филми, получили достъп до доходоносния китайски пазар през последните месеци.

Между петък и неделя продължението на "Аватар" реализира 51,3 милиона долара в Китай. Постъпленията отново са по-ниски от очакваното, но наблюдателите приписват това на увеличаващите се случаи на Covid-19 в страната. Според тях на фона на постоянно променящата се обстановка това е най-доброто, което можеше да постигне филмът.

Връщайки се отново в Северна Америка, на далечното второ място в бокс-офиса е "Черната пантера: Уаканда завинаги" с постъпления от уикенда в размер на 5,4 милиона долара. Следва "Брутална нощ" с 5 милиона долара.

Челната петица се допълва от филмите "Странен свят" и "Менюто". Приходите от продажбата на билети за двете продукции през уикенда в киносалоните на САЩ и Канада възлизат съответно на 2,2 милиона долара и 1,7 милиона долара.

ПОКАЖИ КОМЕНТАРИТЕ
Испания ще се оттегли от "Евровизия", ако Израел участва през 2026 г.
Тенис шампионът Иван май си хвана немско гадже
Различни планове за бъдещето развалили годежа на Нина Добрев и Шон Уайт
Деси Стоянова се завръща в bTV
Клаудия Шифър на 55 г. - играе табла по бански в Гърция, купи си футболен отбор

Напишете дума/думи за търсене