„Билка“ с кампания „За по-добра детска орална хигиена“

От началото на месец май „Билка", производител на български качествени и натурални козметични продукти, стартира социално-образователна кампания за по-добра детска орална хигиена. Идеята на кампанията е повишаване на познанията и образованността на децата и родителите по отношение на значението на хигиенните навици за здравето и бъдещето развитие. За съжаление статистиката показва, че много от децата още в ранна възраст имат проблеми със зъбите, което често е причинено от недобрата орална хигиена.

По данни на Български зъболекарски съюз 5-годишните деца у нас имат средно 4-5 зъба с кариес, 12-годишните имат средно по 3-4 вече постоянни зъба с кариеси, а всеки 18-годишен е с поне един изваден зъб. Децата под две годишна възраст също могат да развият кариес. Пренебрегването на грижите за зъбите в най-ранна детска възраст категорично рефлектира върху оралното здраве по-късно. Стоматолозите са категорични, че и родителите обръщат прекалено късно внимание на зъбите на децата си.
Това е повод децата да бъдат образовани по лесен и достъпен за тях начин. По време на кампанията „Билка" гастролира в 20 столични детски градини с образователната постановка „Веселите зъбки" и представи по лесен и достъпен за децата начин значението на добрата орална хигиена.
Постановката
„Веселите зъбки" е образователна постановка, която има за цел да научи децата как да поддържат своите зъбки здрави. В това детско представление актьорите са двама - актьорът Цветомир Иванов, който се превъплащава в ролята на доктор Зъбчев и Поли Иванова, която играе с двете кукли - мистър Зъбобол и Бобърчо.

Сюжетът на постановката се гради на историята за малката Ели, която не обичала да си мие зъбките, а често похапвала сладкиши и бонбони. В постановката се набляга на няколко основни момента - колко често се мият зъбките, коя храна е полезна и вредна за здравите зъби, с какви движения се мием и по колко време търкаме. Тези моменти се повтарят няколко пъти в хода на историята, за да могат децата да ги запомнят лесно.

В хода на действието, дечицата имат възможност да отговарят на различни въпроси, свързани с оралната хигиена и да участват в игра по правилно миене на зъби. Времетраенето на представлението е 30 минути.

Във втората част на кампанията „Билка" обявява конкурс за детска рисунка за деца на възраст от 2 до 9 години на тема „Нарисувай природата". Конкурсът ще стартира на 1 юни за период до 31 август 2012 г. Рисунките трябва да се изпратят на адрес 1336, София 36, п.к.116, за „Билка".

През септември, жури от специалисти ще отдели най-добрите рисунки и ще определи класирането. Партньор на „Билка" в тази инициатива е Фондация „Изкуството и детето". Наградите за двамата победители ще са съответно едногодишна стипендия за обучение в школа по приложни и изящни изкуства и уникална пластична картина за детска стая на приказна тема, изработена в Студиото по пластична живопис на Боряна Занова.

За участника трето място „Билка"осигурява статив с пълен комплект акварели, пастели и моливи за рисуване. Иницативата ще завърши с голям детски празник и експозиция на най-добрите рисунки в парка „Заимов" с подкрепата на Община „Оборище".

 

 

ПОКАЖИ КОМЕНТАРИТЕ
Испания ще се оттегли от "Евровизия", ако Израел участва през 2026 г.
Тенис шампионът Иван май си хвана немско гадже
Различни планове за бъдещето развалили годежа на Нина Добрев и Шон Уайт
Деси Стоянова се завръща в bTV
Клаудия Шифър на 55 г. - играе табла по бански в Гърция, купи си футболен отбор

Напишете дума/думи за търсене