"Гангнам стайл" с 1 млрд. гледания в "Ютюб" носи 2,6 млн. долара на изпълнителя

Псай СНИМКА: Интернет

Преди малко повече от 10 години, в края на декември 2012 г. една песен се превърна в първото видео в "Ютюб" (YouTube), което премина психологическата бариера от 1 милиард гледания. Героят на деня тогава беше южнокореецът Псай (Psy), чието парче "Гангнам стайл" изненадващо се превърна в хит, а характерният танц в него беше повторен в стотици други видеа от почитатели, създавайки една от първите "заразни" вълни в интернет .

По този начин се роди своеобразният "Клуб на милиардните видео преглеждания" (Billion Views Club) в платформата на "Алфабет" (Alphabet, тогава "Гугъл" - Google), пише в публикация на сайта на една една от най-престижните в света компании за музикални класации - "Билборд" (Billboard), предаде БТА.

"Клубът" към този момент вече включва повече от 300 музикални клипа, включително някои от най-емблематичните хитове от последните 10 години – от "Хелоу" (Hello) на Адел, песента достигнала най-бързо 1 млрд. гледания (само за 88 дни) до "Деспасито" (Despacito) на Луис Фонси и Деди Янки. През тази седмица там влезе и класиката на Джордж Майкъл от осемдесетте години на миналия век "Кеърлес уиспър" (Careless Whisper).

Влизането в този клуб обаче не представлява само закачване на красива брошка на ревера на изпълнителите, техните творчески екипи и продуценти, но носи със себе си и значителни финансови постъпления, генерирани от бизнесмодела на Ютюб" чрез платформата за реклама във видеата.

Тези възнаграждения зависят от няколко фактора, вариращи от типа и популярността на лейбъла (музикалната компания), който представлява отделните изпълнители до това от коя страна са хората, които са гледали видеоклиповете.

Така официален музикален видеоклип в "Ютюб" за изпълнител от голям лейбъл може да генерира смесена средна стойност от 0,0038 долара на преглеждане в САЩи, но средно в световен мащаб сумата спада до 0,0026 долара за "стрийм". Ако даден клип се гледа от абонати на услугата "Ютюб премиум" (YouTube Premium), възнагражденията нарастват, както в САЩ, така и средно за останалата част от света.

Важно е да споменем и че клипове на потребители, които използват музика на популярни изпълнители също носят постъпления в касите на музикалните компании, като в този случай те получават около 0,0021 долара за преглеждане.

В този ред на мисли "Билборд" изчислява, че музикален клип с 1 млрд. гледания генерира на изпълнителите приходи от около 2,6 млн. долара. Това разбира се е сумата, получавано от музикалната компания, която взима "лъвския пай", а по веригата пари получават и композиторите и другите музиканти и творци участвали в създаването на видеото.

Интересен факт е, че като цяло с най-много гледания в "Ютюб" не са непременно клипове на популярни музиканти, но и такива на творци, които по-принцип са извън радара. Такъв пример е "бебешкият" хит "Бейби шарк" (Baby Shark) на южнокорейската компания "Пинкфонг" (Pinkfong), който е първият видеоклип, преминал бариерата от 10 млрд. гледания и заемащ в момента първата позиция с над 12,5 млрд. показвания. В резултат на това, както и на други клипове, азиатската компания увеличи приходите си от "Ютюб" от 8 милиона долара през 2015 до над 27 млн. долара по данни за 2020 г. на "Кей И Ди Глоубъл".

  • Ключови думи:
ПОКАЖИ КОМЕНТАРИТЕ
Анджелина Джоли: Да съм родител е всичко за мен
Израелски стартъп бори комарите с изкуствен интелект
Зимен хороскоп за всички зодии
Пилешко филе с мед и горчица
7 неща, които съсипват отношенията с партньора ви

Напишете дума/думи за търсене