Мария Бакалова: Бях готова да чистя безплатно, но да остана в Дания

Мария Бакалова бе гост на празника на българското кино.
СНИМКИ: АВТОРЪТ

Актрисата е в Италия за празника на българското кино

Българската актриса Мария Бакалова спази традицията всяка година по това време да идва в Италия. И ако предишните пъти е правила това, за да се снима във Венеция и Рим в американски филми (“Електра”, “Меден месец”), този път дойде, за да се срещне с публиката на 16-ото издание на празника на българското кино.

“Обожавам италианския режисьор Паоло Сорентино, няма втори като него. Харесвам много и  режисьоритe на сериала “Гениалната приятелка” (Саверио Костанцо, Даниеле Лукети –бел.авт.)”, допълва пред в. “24 часа” номинираната през 2021 г. за “Оскар” актриса. Работата с италиански режисьори засега е мечта за бъдещето. До сегашната си професионална реалност – англоезичните филми, стига обаче, преминавайки през страстта си към датското кино, към Ларс фон Триер и към направлението “Догма 95”. Влюбва се в два датски филма - “Кралска афера” и “Ловът”, които гледа навремето на “София филм фест”.

“Не знаех нищо за Дания освен “Хамлет” и това, че има нещо гнило там. Започнах да разучавам какво се случва в Копенхаген. Запалих се по това странно авангардно движение “Догма 95”, в което артистите не показват его, а една реалистична ситуация. Понякога камерата е под масата, виждаш само стъпките на хората, но това изостря усещанията ти до максимум”, разказва Мария пред публиката за далечната 2012 г. Дания става нейната “обсесия”. Когато е в четвърти курс на НАТФИЗ, с пари от различни хонорари купува самолетни  билети за Дания за себе си и родителите си.

“Бях проучила къде точно се намира продуцентската компания “Зентропа”, основана от Фон Триер и Петер Йенсен. Отидох там - беше ноември, дъжд. Влязох дръзко и смахнато, търсейки някого, на когото да кажа, че съм готова на всичко, за да работя каквото и да е, дори без заплащане – да чистя офисите или да събирам папките, само за да бъда там. За щастие, се срещнах с Йенсен, който идваше към студиото. Казаха ми – да, разбира се, възможно е, стига само да научиш датски. Майка ми се срина, защото Дания е на 3 часа със самолет от България. Взех решение, че един ден ще стигна до там”, разказва още 26-годишната бургазлийка. По-късно обаче на хоризонта изскача Америка. Въпреки че вече е снимала много щатски продукции, за работата си по сценария се подготвя винаги с “хартия” в ръка.

“Първото, което правя, е да си принтирам всичко, защото обичам да си го отворя на хартия, въпреки че имам айпад и лаптоп. Най-добре е, ако мога после да седна със сценариста и с режисьора, за да помислим за биографията на персонажа, за видимите и невидими детайли, които изграждат героя. Първият ми екранен партньор в Щатите Саша Барон Коен ме научи на нещо много конкретно и физическо – как ходи  персонажът, дали е прегърбен, или изправен, дали гледа нагоре, или надолу, каква е походката му. Забелязала съм, че вече съм започнала да го използвам. Опитвам се и да създам плейлист на всеки герой – каква музика слуша, защото музиката е душевният свят на човека. Агресивна, джаз, класическа, трап? Стъпиш ли на терен, всичко поема коренно различна посока, но подготовата е важна, защото поне ти дава възможност да имаш два варианта на игра, ако не и повече. Опитвам се да дам различни вариации, защото и с най-невероятните режисьори да работиш, и най-гениалния сценарий да имаш, монтажистът играе огромна роля какво ще се получи накрая. Реплики ми се е случвало да уча в деня преди снимачната площадка”, разказва още Бакалова.

  • Ключови думи:
ПОКАЖИ КОМЕНТАРИТЕ
Филм за кариерата на Пол Маккартни след разпадането на "Бийтълс" ще излезе догодина
Жесток грим за Хелоуин (видео)
Рачков чака цяла година, преди да стане почетен бургазлия
Италианската звезда Тони Сервило на репетиция в Народния театър

Напишете дума/думи за търсене