Някъде между третото кафе и петото скролване на Instagram осъзнах, че съм пропуснала нещо важно. Не, не беше поканата за онова събитие, за което всички говорят, нито намалението в онзи магазин за парфюми. Беше друго. Усещането, че докато се опитвам да бъда навсякъде, не съм никъде.
FOMO (Fear of Missing Out) не е просто модна дума, това е съвременна епидемия, която прониква във всяка сфера на живота ни. Това е онова чувство, което ни кара да проверяваме телефона си на всеки пет минути, да се чувстваме виновни, че не сме на последното парти или че не сме гледали най-новия сериал. Иронично е, че в стремежа си да не изпуснем нищо, често изпускаме най-важното – настоящия момент.
Психологията зад FOMO
Психолозите обясняват FOMO като форма на социална тревожност, произтичаща от убеждението, че другите преживяват нещо по-добро от нас. Това усещане се засилва от социалните мрежи, където виждаме само най-добрите моменти от живота на другите – пътувания, успехи, забавления. Този "highlight reel" ефект изкривява реалността и ни кара да се чувстваме недостатъчно успели и недостатъчно щастливи.
Целия текст може да четете ТУК.
Коментари (0)
Вашият коментар