Попзвездите често пускат свои модни колекции, но далече не всички преуспяват от тях. При Джесика Симпсън всичко е различно. Известната певица, актриса и тв водеща стана истински магнат, пускайки на пазара преди 10 г. собствена марка, носеща името ѝ. Тя самата разкри наскоро тайните на успеха си пред сп. “Форбс”.
На конференция на преуспели бизнес дами миналия месец главният редактор на “Форбс” определи деловата кариера на младата певица като “поразителна” както заради разностранността ѝ, така и за нейната продължителност. И наистина, в колекциите на Джесика влизат 30 различни продукта - от обувки до слънчеви очила, бижута, червила и парфюми. Печалбата от тях е 1 млрд. годишно.
По данни на сп. “Форбс” личните доходи на Симпсън също растат, особено откакто тя стана майка. През 2005 г. попзвездата продаде лиценза за използването на името ѝ на компанията за обувки “Камуто груп” за 15 млн. долара. Оттогава тя получава същата сума всяка година. Независимо от милионите, които ѝ капят просто заради известността ѝ, Симпсън продължава да измисля нови колекции. “Бизнесът ми е основата на личността ми”, казва преуспялата дама. Личното ѝ богатство се оценява на 150 млн. долара.
Джесика се ражда на 10 юли 1980 г. в Абилин, щата Тексас. На 10 г. печели детски конкурс за пеене и така родителите ѝ откриват, че има талант. Пее в баптистката църква в града и опитва да влезе в детския клуб “Мики Маус”, но не успява да мине прослушването.
Когато е на 16 г., шефът на “Колумбия рекърдс” Томи Мотола я чува да пее и веднага ѝ предлага договор. Първият ѝ сингъл излиза през 1999 г. и има голям успех. Същата година се появява и първият ѝ албум “Суит кисис”, който се разпродава в 4 млн. екземпляра по света. До момента е продала повече от 30 млн. албума.
Не успява обаче да стигне славата на основните си конкурентки Бритни Спиърс и Кристина Агилера. Някои дори не се колебаят да я определят като доста посредствена певица. Въпреки това тя е изпълнителката, избрана да пее на встъпването в длъжност на Джордж Буш през 2001 г., тъй като симпатизира на републиканците. Филмите с нейно участие също не оставят никаква следа.
През август 2003 г. по MTV стартира риалити шоуто “Младоженци: Ник и Джесика”. В него Симпсън участва с първия си съпруг - певеца Ник Лаши. Малко преди брака си певицата сензационно обявява, че до този момент е била девствена.
Именно проектът на музикалната телевизия прави двойката известна в цял свят. В продължение на 4 сезона те веселят зрителите със скандалите си и разточителния си начин на живот. Шоуто се превръща в тв феномен. През 2005 г. то печели наградата “Пийпъл чойс” за най-добро риалити. След края му обаче бракът на Ник и Джесика също се разпада и те се развеждат през юни 2006 г.
През 2010 г. в живота на Джесика се появява бившият играч на американски футбол Ерик Джонсън. През 2012 г. се ражда дъщеря им Максуел Дрю Джонсън. След година се ражда и синът им Ейс Кнут Джонсън. Двойката има намерение да сключи брак тази година.
През 2010 г. певицата прави и второ риалити, този път по тв канала VH1. В него тя пътува по света и въвежда зрителите в представите за красота в различните култури.
Най-успешната част от кариерата на Джесика безспорно обаче е бизнесът ѝ. Точно той е на път да я въведе в кръга на свръхбогатите. Стартира с линия от козметични продукти. Следва собствена колекция от дамски чанти, куфари, обувки и ботуши. Постепенно се добавят дамската и детската мода. За да продава колекциите си, певицата използва максимално възможностите и на интернет търговията. През 2011 г. продуктите на Джесика станаха първата марка на знаменитост, преминала границата от 1 млрд. по годишни продажби. “Никога не съм си представяла, че
един ден ще стана
магнат в модата”, каза тогава певицата.
На въпроса как ѝ се отдава да продава повече дрехи от болшинството прочути модни дизайнери, Джесика отговаря: “Умея да разбирам жените.” Симпсън е убедена, че обикновените жени не носят размер XXS и не се интересуват много какво виждат в списание “Вог”.
“Искам всяка жена да се чувства добре в дрехите си - казва Джесика. — Най-важното за нас е мнението на клиентите.”
Симпсън умело използва това, което се случва със самата нея, за да лансира напред бизнеса си. Тя роди две деца едно след друго, напълня с 32 кг и тогава стана обект на подигравки от медиите заради прекалено закръглените си форми.
Наскоро обаче не само успя да възстанови предишната си фигура, но се появи дори по-слаба от всякога. Певица е уверена, че много жени са следили как е пълнеела и след това е полагала усилия да отслабне.
“Носила съм дрехи от всички размери и знам, че животът тече и извън стандартите на Лос Анджелис и Ню Йорк. Разбирам жените от малките градчета на Америка и знам как се чувстват”, обяснява бизнес стратегията си певицата. Впрочем тя направи пари и от скоковете в теглото си. Сключи договор за 3 млн. долара с компания са отслабване, като се появи в нейна реклама, за да мотивира хората да живеят здравословно.
Джесика често използва маркетинговия трик за “oбикновеното момиче”. “Когато разглеждам варианти за модели или обсъждаме нови проекти, винаги си представям как бих искала да е облечена баба ми и в какви дрешки двегодишната ми дъщеричка Максуел ще е най-сладка”, разказва тя. Има колекция дрехи и за бременни жени.
Дейвид Левин, бизнес мениджърът на модната империя на Симпсън, описва по следния начин тайната на успеха ѝ: “Момичето отива в мола с майка си, купува си страхотен нов тоалет и при това му остават пари за вечеря в заведение за бързо хранене. То може да изглежда като Джесика Симпсън, да ухае като Джесика Симпсън и без проблеми да си позволи това финансово.” За разлика от много свои прочути колежки, лансирали колекции с името си, Джесика не е сноб, казват хората от бранша.
Освен дизайнерите и бизнес консултантите ѝ самата Джесика непрекъснато следи тенденциите в развитието на пазара.
“Проучваме внимателно къде пазаруват жените и какво купуват в моловете и големите търговски вериги”, посочва бизнес дамата.
Тя разказва, че понякога в самолета стюардесите идват при нея и споделят, че при дълги полети носят обувките ѝ. И че много млади жени ходят в дискотеките също с обувки на висок ток от нейните колекции. “Когато си купят обувки от Джесика Симпсън, знаят, че ще могат да танцуват цяла нощ”, гордее се създателката на марката.
Най-новите идеи на певицата са пускането на собствена линия на стоки за дома и нова колекция с детски дрехи. “Хората ще спят на създадени от мен чаршафи и ще се завиват със създадени от мен завивки”, разкрива популярната певица. Като майка на две деца тя твърди, че знае много добре кои ританки са най-удобни за бебетата.
Коментари (0)
Вашият коментар