Моделиерите правят дрехи с по-големи джобове заради големите телефони

Очевидно е, че в джобовете на класическите модели джинси за жени, големите телефони не се побират.

Само за 3 дни след представянето на новия айфон 6 над 20 млн. души поеха изумителния риск да си го купят, въпреки че не им е по джоба. В смисъл такъв, че не се побира в него.

Това изживяване обаче не е напълно ново, защото големи смартфони (актуално е да се наричат фаблети – от англ. думи phone и tablet) има още от 2007 година.

Модел дефилира с палто с големи джобове по време на Седмицата на модата в Ню Йорк.
Модел дефилира с палто с големи джобове по време на Седмицата на модата в Ню Йорк.

Въпреки това едва сега дизайнерите насочиха вниманието си към проблема и започнаха да създават нови модни стандарти. Правят редизайн на класическите кройки на връхните дрехи, роклите и джинсите, към които поставят по-големи и по-дълбоки джобове. И всичко това е заради последните 4,7- и 5,5-инчови телефони на “Епъл”. В момента компанията е най-скъпият бранд в света според последното издание на годишната класация “Бест глобал брандс” на “Интербранд”.

Съвременните моделиери са наясно, че трябва да следват тези тенденции в технологиите. Налага им се, защото все повече хора използват телефона си, за да им придава стил, а не просто като комуникационно устройство.

Факт е, че най-новите модели на смартфоните не са от първа необходимост, а по-скоро имат за цел да покажат определен имидж или начин на живот. Дори социална дистанция. Затова ги наричат лайфстайл продукти.

Рокля с каре тип тартан, която има големи джобове встрани, от последната колекция на Майкъл Корс.
Рокля с каре тип тартан, която има големи джобове встрани, от последната колекция на Майкъл Корс.

И когато човек притежава толкова луксозен продукт, е глупаво той да не се побира в нито един от джобовете на джинсите му. А класическият модел има цели пет - два джоба отпред, два отзад и т.нар. малко джобче за банкноти отпред.

Подробен списък с модните брандове, които правят редизайн на кройките си, все още няма. Новинарският сайт mashable.com обаче се допита до дизайнерските екипи на най-масовите марки дали предвиждат да уголемяват джобовете на дрехите.

Джонатан Чунг - главният проектант на популярните дънки “Ливайс”, казва: “Дори и преди появата на айфон 6, нашата мантра винаги е била да проектираме продукти, които правят живота на хората малко по-добър. Горещата тема коментира и Том Мора - главният дизайнер на “Джей крю”. “По време на процеса, в който проектираме колекциите си, ние задължително обръщаме внимание и на начина на живот на клиентите. И новите тенденции в технологията не са изключение. Мислим за всички тези подробности”, обяснява Мора. Американската компания вече има по магазините джинси с големи джобове, които побират големите модели смартфони.

Шивачът от магазина на "Уником" в Шанхай, който удължава джобовете на клиентите.
Шивачът от магазина на "Уником" в Шанхай, който удължава джобовете на клиентите.

В интернет видеоклипове показват един и същи човек, който облича панталони на различни брандове и демонстрира в кои от тях се побира новият айфон. На експеримента са подложени и дънките на японската марка “Юникло”, които също издържат успешно опита. Пълен провал обаче се оказват женските модели – засега няма фирма, която да произвежда класически дънки с толкова големи джобове.

Кадър от клип в интернет, който показва, че джобовете на панталоните на “Джей крю” са много дълбоки.
Кадър от клип в интернет, който показва, че джобовете на панталоните на “Джей крю” са много дълбоки.

За сметка на това водещите в модата измислиха полите и дори елегантните рокли вече да имат джобове. Тенденцията се открои по време на седмицата на модата в Ню Йорк през септември, когато само най-изявените дизайнери показаха колекциите за топло време. Повечето дрехи включват големи джобове – на блузите са отпред, а на полите и роклите встрани върху бедрата.

Засега официално само една фирма в света предлага решение на проблема със старите и тесни дънки - китайската компания “Уником” в Шанхай. Там правят интересни оферти на клиентите си – услуга за удължаване на джобове. Тя е предназначена за хората, които не могат да поберат в тях новия си смартфон. Затова “Уником” е наела шивач на свободна практика, който единствено трябва да преправя панталоните на хората, които имат нужда от още място, за да съхранят своя телефон.

Елегантна рокля от последната колекция на ливанския дизайнер Ели Сааб, която също има дълбоки джобове.
Елегантна рокля от последната колекция на ливанския дизайнер Ели Сааб, която също има дълбоки джобове.

Има и още едно условие, за да изглежда дълго време новият айфон като чисто нов - платът, от който се изработват джобовете, не трябва да боядисва. Най-добре да е бял.

Казусът е на дневен ред още от септември по време на представянето на “шестицата”. Не мина без изненади. Една от тях е очевидната промяна в дизайна – по-заоблени краища на корпуса, които преминават в светли пластмасови линии. Според някои потребители те съсипват иначе стилния смартфон. Собственици на златистия модел вече се оплакват, че въпросните линии се оцветяват, ако устройството се носи продължително време в цветни джобове. В резултат на това телефонът изглежда мръсен и стар. Твърди се, че традиционните сапуни и почистващи препарати не могат да изчистят изцапаните пластмасови участъци.

Материалът е на вестник "24 часа"

ПОКАЖИ КОМЕНТАРИТЕ

Напишете дума/думи за търсене