Две бронзови статуи, чийто автор досега бе неизвестен, може да се окажат наистина творби на Микеланджело, съобщиха в понеделник изследователи от международен екип, ръководен от Кеймбриджкия университет и музея Фицуилям, където бронзовите статуи ще бъдат изложени във вторник, съобщава АФП.
Скулптурите с височина около метър са на двама голи мъже – млад и по-възрастен - които яздят пантери. Ако се потвърди авторството на Микеланджело, това ще е единственият бронза на известния ренесансов художник, автор на стенописите на тавана в Сикстинската капела, които са оцелели и до днес.
Творбите са били приписвани на Микеланджело, когато са класифицирани за първи път през XIX век, но през следващите 120 години това бащинство e оспорвано, поради липса на подпис и доказателства.
Но през есента на 2014 г., Пол Йоанидис, почетен професор по история на изкуството в Кеймбридж, открива рисунка на мускулест млад мъж, яздещ пантера, копирана от изгубени проекти на Микеланджело от ученик, което предполага, че той е проектирал тази необичайна скулптурна композиция.
Тези статуи от "бронз са изключително мощни и завладяващи произведения на изкуството, които заслужават да бъдат проучени и ние се надяваме, че ще дойде публика, която да ги види и да вземе участие в дебата", каза Виктория Ейвъри, реставраторка от отдела за приложно изкуство в музея Фицулям.
Проучванията на двете бронзови скулптури показаха, че стилът и анатомията на сюжета е много близо до творбите на Микеланджело от 1500 до 1510. Следователно две бронзови фигури са направени през този период, въз основа на научния анализ.
И двете статуи ще бъдат изложени в музея до август. Продължават научните изследвания, а окончателното заключение на експертите ще бъде обявено през юли.
Знае се, че Микеланджело е направил няколко бронзови статуи, но те бяха смятани за изгубени.
Той е автор на по-малка версия на прочутата мраморна статуя на Давид, но тя изчезва по време на Френската революция.
Бронзова статуя на папа Юлий II е била унищожена и използвана за направата на артилерийско оръдие по-малко от три години, след като е била завършена.
Самият Микеланджело е заявявал, че работата с бронз "не е неговото изкуство".
Материалът е на вестник "24 часа"
Коментари (0)
Вашият коментар