Водя блог, чрез който
публиката вижда какво
се случва зад сцената
Прогресив рок триото Stick Men прави концерт в зала “Люмиер” в НДК тази вечер. Групата е създадена от басиста Тони Левин, който кани барабаниста Пол Мастелото и китариста Маркус Ройтер да създадат нов проект. Самият Тони Левин е сред големите имена на музикалната сцена. Участвал е в записите на над 500 албума и е свирил с имена като Джон Ленън, Шер, Алис Купър, “Пинк Флойд” и т.н.
- Създавате “фънк фингърс” (палки за барабани, прикрепени за пръстите, с които се свири на бас китара, за да се получи фънк звучене - б.а.),. Как ви хрумна тази идея и имате ли права за продажбите им?
- Идеята се появи, когато записвахме песента на Питър Гейбриъл Big Time. Тогава помолих барабаниста Джери Марота да свири на бас китарата с неговите палки, докато аз свирех с пръсти. По-късно се опитах да изсвиря тази част на живо, но не се получи много добре само с една палка. Затова започнах да използвам две, които закрепях за пръстите си.
- Какви бяха реакциите на феновете и на другите музиканти, когато в началото ви виждаха да свирите с “фънк фингърс”?
- Не съм сигурен дали забелязваха в началото, особено на сцените на стадиони и големи зали, където Питър Гейбриъл прави концертите си. Но още тогава ги предложих на моя сайт с надеждата, че бас китаристи могат да направят нещо добро с този вид техника.
- Обичате да пишете за пътуванията си, защо го правите? Това бизнес ли е, или нужда да излеете емоциите си?
- Създадох моя блог много отдавна, но не по тези причини, за които предполагате. Открих, че интернет е перфектното място, в което могат да бъдат премахнати границите между изпълнителя и неговите фенове. Естествено, нямаше как да отговарям на всички въпроси. Но много успешно можех да представям какво се случва зад сцената, водейки нещо като дневник, и показвам снимки. Така въвеждах хората в бекстейджа. Те много харесваха публикуваните кадри и се радваха да видят и себе си на тях - как изглеждат през нашия поглед. Това е нещо изключително вдъхновяващо. Споделял съм всичко това през годините и в никакъв случай не мога да кажа, че е хоби или бизнес, това е комуникация с публиката.
- Свирили сте различни стилове музика, включително класическа. Кой е стилът най-близо до сърцето ви?
- Наистина за мен винаги е било удоволствие и истинско предизвикателство да мога да свиря различни стилове музика. Харесвам повечето от тях, макар че отдавна вече не представям класическа музика. В свои води се чувствам с прогресив рока, който комбинира важни елементи от рок, джаз и, ако щете, дори класическата музика.
- Каква музика слушате у дома и в колата си?
- Не ми остава много време да слушам музика ей така за забавление в свободното си време, още по-малко вкъщи. Непрекъснато работя по нова музика или изучавам новите неща, които предстои да свиря на турнета и концерти. Предполагам, че като повечето музиканти се вълнувам, когато чуя, че някой е направил нещо добро и качествено. Слушам с радост и препоръчаното от мои приятели, опитвайки да се задълбоча.
- Като изключителен музикант през годините сте работили с много популярни личности, кое е първото име от тях, което изниква в съзнанието ви?
- Не мога да посоча един-единствен музикант. Когато се присъединих към King Crimson, бях изключително повлиян от тримата ми колеги. Мога да посоча и уникалните барабанисти, с които съм имал възможността да записвам музика, повлиял съм се от всеки един от тях. Когато свиря с някой много добър музикант, с мен се случват две неща - първо, оценявам много таланта и се наслаждавам на всяка една секунда, в която мога да работя с него. И второ - на едно може би не толкова осъзнато ниво се опитвам да израсна покрай тях, опитвайки се да попия от начина, по който разбират музиката.
- Пред каква публика обичате да свирите, много ваши колеги казват, че обичат малките зали или клубове, защото там усещат истински контакта с публиката?
- Аз също наистина обичам по-малките пространства, където от сцената можеш добре да усетиш публиката. Зрителите пък могат да видят взаимодействието между музикантите, което е основна част от шоуто, което правим.
- Помните ли кога хванахте за първи път Чапмановия стик (музикален инструмент с 10 или 12 струни - б.а.) и кое ви накара да се запалите?
- В края на 70-те години започнах да свиря на него с Питър Гейбриъл по някой от албумите му. През 1981 г. този инструмент се оказа изключително подходящ при току-що сформираната група King Crimson. Наблягахме на звук с много преплитащи се китари.
- Върху какво работите в момента?
- Пиша музика за това, което предстои през следващата година. През пролетта ще издадем нов албум със Stick Mеn. След това се задава още една тава в колаборация с други артисти и, надявам се, солов проект в края на 2016 г.
Коментари (0)
Вашият коментар