Последно: емотикони вместо “Не ми харесва”

Избираме между

знаци за любов,

смях, радост, шок,

тъга и гняв

През септември шефът на “Фейсбук” Марк Зукърбърг намекна, че компанията работи по разширяването на бутона “Харесва ми”, но не с добавянето на противоположния “Не ми харесва”. Идеята му бе

да се създаде

нещо

по-емпатично,

което да позволява на потребителите да изразяват тъга и други емоции. Преди дни компанията най-накрая представи идеята си. Вместо нов бутон тя пуска “Реакции”, нов сет от шест емотикона, които ще седят редом до познатия палец нагоре и ще позволяват на потребителите бързо да отговарят на постове с любов, смях, радост, шок, тъга и гняв.

Опцията се появи само в две страни - Испания и Ирландия. На по-късен етап ще се реши дали и как да се пусне за целия свят.

Държавите са избрани, защото в тях повечето потребители имат за приятели свои сънародници, а не потребители от други страни. По този начин сайтът прави тест на затворена група, обясни директорът на продуктите във “Фейсбук” Адам Мосери. Ирландия, посочва той, е англоговореща, докато пускането на емотиконите в Испания позволява да се види как ги ползват хора, които не говорят английски.

Основната версия защо фейсбук се спря на емотикони, а не на добавяне на бутона “Не ми харесва” е, че така се дава

по-голяма

възможност

за избор

на потребителите.

Новите реакции са достъпни както за мобилната, така и десктоп версията на фейсбук. Човек може да ги ползва за всички публикации в новинарския поток - постове на приятели, на страници и дори реклами.

Реакциите са доста прости за ползване. Ако сте във фейсбук през мобилното приложение на сайта, те ще се появят, като натиснете бутона “Харесва ми”. В десктоп версията ще видите новите опции, като кръжите около бутона или го натиснете. И при мобилната, и при настолната версия ще се появят всичките 7 реакции, от които да изберете коя точно искате да използвате.

Разбира се, с появата на емотиконите фейсбук ще започне да отчита по колко натискания на новите реакции е получил даден пост. Така вече ще се броят не само харесванията, но и това колко хора са били шокирани или разгневени от определена публикация.

Вестникът “Ю Ес Ей Тудей” коментира

с тях новините си на първа страница

Американският вестник “Ю Ес Ей Тудей” намери интересен начин да обяви новината за новите емотикони във фейсбук. Изданието сложи по една на всяка статия на първа страница в петъчния си брой. Идеята бе да се покаже как редакционният екип е реагирал на всяка отделна новина.

Предполага се, че изданието е опитвало да спечели точки, като се покаже наясно с новите технологии. Вместо това мнозина ги нападнаха в социалните мрежи, отбелязва сайтът “Машабъл”.

Вестникът бе поставил тъжен, плачещ емотикон до статия със заглавие “Намушкаха американския герой във френския влак”. Изборът на човече щеше да е подходящ, ако то не бе асоциирано с есемес на тийнейджърка, оплакваща се, че гаджето ѝ няма време да се видят довечера, коментират хората в туитър.

“Искахме да покажем, че социалните мрежи и техните икони стават доминиращ начин на комуникация в днешния свят. Затова решихме да ги пуснем, за да видях хората как изглеждат на хартия”, защити избора на “Ю Ес Ей тудей” главният му редактор Дейвид Калауей.

“Ю Ес Ей Тудей” пусна емотикони до всяка статия на заглавната си страница.
“Ю Ес Ей Тудей” пусна емотикони до всяка статия на заглавната си страница.
ПОКАЖИ КОМЕНТАРИТЕ

Напишете дума/думи за търсене