Eдна от най-популярните електрически коли Tesla Model S демонстрира предимствата на новия си автопилот, който до 2-3 години ще бъде вграден в серийни модели на компанията на милиардера Елън Мъск. Безпилотната джаджа е снабдена с преден радар, предна камера, 12 ултразвукови датчика, които откриват прегради във всички посоки в радиус почти 5 метра, както и спирачна система с електронно управление и GPS.
Системата за автопилотиране позволява на електрическия автомобил да се движи самостоятелно в платното си, да се престроява в съседното платно след включване на мигач, а така също и
да управлява
скоростта без
намесата
на водача
чрез системата за трафик контрол.
Експерти посочват, че възможността за смяна на лентата се предлага за първи път. Цифровото управление на педала за газта, спирачката и волана позволява да се избегне сблъсък и задържа автомобила на пътя. Функцията Side Collision Warning предупреждава шофьора за нарушаване на безопасната дистанция от съседните возила. Друго полезно нововъведение е системата за автоматично паркиране.
От Tesla казват, че истински безпилотни автомобили ще се появят едва след няколко години и препоръчват на шофьорите да не се отпускат и да придържат волана с ръце дори при активирането на функцията Autosteer.
Изпълнителният директор на Tesla Елън Мъск посочва, че системата
постоянно ще
събира данни
от водачите,
за да се усъвършенства. Тя ще записва например колко бързо и в същото време безопасно водачът може да премине определен завой или къде има знаци стоп.
Мъск предупреждава, че шофьорите трябва да държат здраво волана и че автопилотната система ще им напомня със звуков сигнал това. Шофьорите, а не Tesla ще носят застрахователна отговорност в случай на инцидент, изтъква Мъск. По думите на собственика от техническа гледна точка напълно автономните автомобили ще станат реалност след най-малко три години, въпреки че вероятно ще е необходимо повече време, за да бъдат разрешени от регулаторите.
Американският рали пилот Алекс Рой постави нов рекорд, изминавайки разстоянието от Лос Анджелис до Ню Йорк за 57 часа и 48 минути с въпросния Tesla Model S. Постижението
подобрява
с почти час
досегашното
най-добро време (58 ч. и 55 мин.) за преход между двете крайбрежия на Щатите с електромобил, регистрирано през април от Карл Рийз и Дийна Мастрачи, които също са участвали в пътуването.
Заслуга за рекорда има новият автопилот, с който се оборудва Model S. Според Рой постижението е можело да бъде още по-добро, но задръстване на моста “Линкълн”, свързващ Ню Джърси и Манхатън, го забавило с 45 минути.
Алекс Рой, Карл Рийз и Дийна Мастрачи са потеглили от Редондо Бийч в близост до Лос Анджелис на 18 октомври и са финиширали на 21-и в Ню Йорк. Tesla е изминала по-голяма част от разстоянието от 4810 км в автоматичен режим.
Новият рекорд е поставен с Tesla Model S P85D.
Тази модификация на калифорнийския електромобил има два електромотора с обща мощност 700 к.с. и по каталог може да измине 443 км с едно зареждане на батериите.
Най-наточената нова модификация на калифорнийския електромобил изпълнява упражнението от 0 до 100 км/ч само за 2,8 секунди.
Още интересни новини от автомобилния свят може да научите в най-новия брой на списанието “Авто Труд”, което вече е на пазара. Само срещу 1,49 лв.!
Tesla вече сменя лентите без шофьор
ПОКАЖИ КОМЕНТАРИТЕ
Коментари (0)
Вашият коментар