“Преяждам със сериали” и “емоджи” са думите на 2015-а

“Преяждам със сериали”

и “емоджи” са

думите на 2015-а

“Преяждам със сериали” (“бинджуоч”, binge-watch) и “емоджи” (emoji) са думите на 2015-а. Това показаха двете независими класации на британските издания за речници “Колинс” и “Оксфорд”.

“Бингуоч”, избрана от “Колинс”, е неологизъм, който означава “преяждане или натъпкване със сериали”. От издателството обясняват термина така: “да изгледаш голямо количество телевизионни програми, най-често всичките епизоди от един сезон на сериал, наведнъж”.

Думата се използва от близо 5 години, но употребата на израза се е утроила през последната година, тъй като услугите в интернет и интерактивната телевизия позволяват на потребителите да гледат по всяко време на денонощието в неограничено количество любимите си поредици.

Така изглежда “емоджи”.
Така изглежда “емоджи”.

Сред думите претенденти в списъка на “Колинс” бе и “мастърмайнд” (mastermind). Тя бе и най-често използваната след терористичните атаки в Париж от 13 ноември, като чрез нея с една дума се наричаше човекът, координирал нападенията в различните точки на френската столица. Думата съществува от около 4 века в английския език и е определение за хора, надарени с изключителен интелект. Не успя да стигне обаче първото място.

За “Оксфорд” думата на 2015-а е “емоджи” - емотикон, нарицателно за анимираните човечета в чат приложенията и социалните мрежи, които плачат от радост. Според издателството именно тази дума най-добре описва “духът, настроението и тревогите на 2015 г.” Терминът е взет от японския език и произлиза от думите “е” - картина и “моджи” - буква, писмен знак. На практика то е стилизирано изображение за разлика от емотиконите, които ползваме от години. При тях се предава лицево изображение чрез съчетание на знаци от клавиатурата. 

ПОКАЖИ КОМЕНТАРИТЕ

Напишете дума/думи за търсене