Eдин голям Talisman

Снимки: АВТОРЪТ И „РЕНО”

Новата лимузина на Renault е със завиващи задни колела и е с потенциал да стане любимата служебна кола

Амулет или талисман в древните религии и съвременните традиционни култури се нарича предмет, за който се вярва, че отблъсква вредните влияния и злите сили или че закриля носещия предмета. В автомобилния бизнес Renault избра звучащата и значеща едно и също дума Talisman за име на новия си флагман на марката, който трябва да продължи славата на добре познатата ни Laguna.

Renault Talisman е разработен на платформата CMF на френската марка, която от своя страна е използвана и при новите поколения на Megane и Espace, както и при кросоувъра Kadjar. Произвежда се в основно реконструирания за половин милиард евро завод във френския град Дуе.

Карайки и возейки се по маршрута София-Банско и обратно, си зададох въпроса за кого са предназначени този тип автомобили като Renault Talisman? Френският седан предоставя всички удобства, върхови технологии, простор отвътре и голям багажник, съчетавайки в същото време уникално шаси и задвижване с голям избор от двигатели, в това число и с доста малко коне и мощ. Който е шофирал повечко във Франция, Швейцария и Австрия, където ограниченията на скоростта по магистрали и пътища са железни, а камерите – през 2-3 километра, не може да не си е задавал друг въпрос: Защо, по дяволите, ми е тази мощна кола, като мога да я озаптя само с темпомата и не бива да вдигам повече от 130 км/ч?

Именно заради тези ограничения по западните аутобани от Renault доста практично (и икономично за клиента и компанията) са оборудвали Talisman с не дотам големи агрегати. Като в същото време се постига от колата изключителна икономичност по отношение на разхода на гориво и забележителен комфорт в купето и на возене. При спускането от Банско до Симитли натоварен прилично с 4-ма възрастни и багаж Renault Talisman, снабден с фирмената система на французите за завиване под определен ъгъл и на задните колела 4Control и с електронния контрол на амортисьорите, с 1,6-литров дизелов двигател със 130 коня мощност и 320 Nm въртящ момент, налични от 1750 об./мин, показа разход на гориво 4,4 л на 100 км при напълно нова неразработена кола! При доста по-бързичко каране по магистрала „Струма“ показателите вече скочиха с 2 литра отгоре, което си е също един отличен резултат за такава лимузина с автоматична 6-степенна скоростна кутия (предлага се и вариант с „ръчка“).

Имайки предвид изключително ниския разход на бензин и дизел, безбройните глезотии вътре в купето и багажника с обем 608 литра (с 20 процента отгоре от този на новото BMW Серия 7) и цената (базовата в България ще е 41 490 лв. с ДДС), Renault Talisman се очаква да се превърне в тотален хит сред т.нар. фирмени коли за висши мениджъри, както и за семейства, които си ценят парите и не робуват на марки Следващият дизелов мотор пак е с работен обем 1,6 литра и се предлага и със 160 коня. При по-мощната версия са налични два турбокомпресора, работещи на т.нар. каскаден принцип. Трансмисията към този мотор е шестстепенна с два съединителя. Има и по-малък 1,5-литров дизелов двигател със 110 конски сили и 260 Nm въртящ момент, който върви само с механична скоростна кутия.

За любителите на бензиновите агрегати се предлага и мотор, заимстван от Clio RS, който разполага с две мощностни характеристики – 150 и 200 к.с. И двата варианта работят със седемстепенна скоростна кутия с два съединителя. По-големият вариант ускорява дългата почти 5 метра лимузина от 0 до 100 км/ч за 7,6 секунди.

Целия тест можете да прочете в новия брой на списание "Авто Труд"

ПОКАЖИ КОМЕНТАРИТЕ
Американският певец Бари Манилоу ще се оперира заради рак на белите дробове
Енрике Иглесиас стана татко за четвърти път (Снимка)
Жена твърди, че е биологичната майка на Майли Сайръс
5 автентични коледни рецепти с модерен прочит
Карла Бруни: Приключих хормоналната си терапия след диагнозата за рак

Напишете дума/думи за търсене