Някак на шега за три години Peugeot 208 набързо навъртя 1 милион продадени бройки и дойде време за модернизация. Френският модел, който неизменно е в топ 10 на най-желаните коли в Европа по реализации на пазара, не само е освежен отвън и вътре, но има и нови модерни и супер икономични двигатели.
В случая имах удоволствието да тествам от София до Русе и обратно един истински сладур - матово пежо с крестящо зелени "шевици". Комбинацията бе гарнирана с версия с три врати. Така колата не само се отличава на пътя от останалите участници в движението, но кара хората да й отделят "завистливо" внимание, и то заслужено. 208-ицата в тези цветове изглежда великолепно и в същото време е много "прибрана" като пропорции.
Пробното шофиране бе с версията Peugeot 208 1,2 Puretech 110 - с бензинов трицилндорв двигател с мощност 110 конски сили с петстепенна механична скоростна кутия. Някой ще каже: Нищо особено, изглежда като "резачка", а пък е само със 110 коня и три цилиндъра. Вярно, с тази модификация трудно ще пилите гуми на светофара, но веднъж влезли в обороти с лекота ще изпреварвате и (най-важното) ще бъдете сигурни на пътя. Съвременните трицилиндрови бензинови мотори много приличат на дизеловите агрегати. Силата им е в диапазона между 60 и 120 км/ч, където ускорението се чувства най-осезаемо и в повечето случаи не е нужно да преминавате на по-долна пердавка, когато искате да изпреварите. Освен това пежото със същия бензинов мотор даде реален разход на бензин от 5,1 л на 100 км при това натоварено с 4 възрастни, дете на 5 години и приличен багаж на връщане към столицата. Така че при нормални условия на извънградско каране спокойно разхода ще падне на 4-4,5 литра, което не може да не се хареса на шофьора и на неговия джоб.
Иначе бензиновите мотори от семейството PureTech и дизеловите BlueHDi отговарят на най-новия стандарт Евро 6. 1,6-литровите дизели са с мощности 75, 100 и 120 конски сили. По каталог 1,6-литровият нафтов агрегат със 100 коня се задоволява с 3 л/100 км. Бензиновата гама включва атмосферни агрегати с 68 и 82 конски сили. На върха в моторната гама е 1,6-литров турбо бензинов мотор с 208 коня.
Комфортът на возене за този тип коли също е забележителен, като единствената забележка е малко по-големия шум в купето, което се усеща при преминаване на други превозни средства, а не от самия агрегат под капака.
Външните цветове вече са 13, като освен споменатия мат с ярко зелено, нова е разцветката Orange Power. Гамата на автомобила е разширена и с нови нива. GT Line и Gti подсилват спортното излъчване, докато Menthol White залага повече на стила.
Мултимедийната система със 7-инчов сензорен дисплей вече може да показва огледален образ на дисплея на смартфона, като през него се командват качените на устройството приложения. Цветният екран позволява лесен достъп до функциите радио, "свободни ръце", Bluetooth, четене на музикални файлове чрез USB връзка или в аудиострийминг. Дизайнерите са целели дисплеят да изпъква, да бъде на нивото на очите за максимална сигурност, комфорт и хармония с останалите части от таблото.
Уредите в бордното табло са аналогови, напомняйки за прецизната механика, а скоростта се вижда ясно върху дигитален дисплей. Те са качени над леко сплесканото кормило на нивото на очите на шофьора, което кара самият водач да наглася седалката в правилната по-изправена позиция, а не любимата на повечето български шофьори тип "полегнала е Тодорка".
Коли като 208-ицата се карат най-вече в града, а шофирането в него е значително по-безопасно благодарение на три нововъведения - система за автономно спиране при риск от сблъсък с ниска скорост, камера за движение на заден ход и асистент за паркиране, който преценява и къде има достатъчно място за успоредно такова. Системата Park Assist позволява също така и автоматично излизане от паркомясто (между другото, матовият цвят освен че е ефектен, не се и драска лесно, което също е плюс).
Технологията Active City Brake (автоматично спиране в населени места, когато възникне риск от сблъсък) е нова система, която прави възможно избягването на инциденти или намаляване на силата на сблъсъка, ако водачът не успее да реагира в населени места и при скорост под 30 км/ч.





Коментари (0)
Вашият коментар