Само преди 4 години Range Rover Evoque се превърна в истинска модна икона в необятния свят на кросоувърите. Тогава дизайна на английската кола бе определен като "извънземен", а за прославата на модела бе впрегната и самата съпруга на Дейвид Бекъм - Виктория, които пък отдавна са олицетворение на модерно семейство в Западния свят. Резултът за Range Rover Evoque е зашеметяващ. Компактната джипка е реализирала до средата на 2015-а над 400 продажби, която я прави най-продавания модел на марката Land Rover в историята!
Въпреки успеха, а може би именно заради него, британците направиха и фейслифт на модерния викопроходим автомобил (Range Rover Evoque се предлага и във версия със задвижване само на предните колела, но тя не се търси много-много, осебено на нашия пазар). модернизацията не включва само промени в купето вътре и отвън, но и наличието на нов двигател. Става въпрос за новия Inginium дизелов мотор, вече познат от Jaguar XE.
Това е двулитров 4-цилиндров двигател, който с предлага с мощност 150 и 180 конски сили. Именно версии с по-мощния агрегат с колеги журналисти тествахме от София до Белоградчик и обратно. Моторът, който е изцяло проектиран и произведен във Великобритания, разчита на 430 Nm въртящ момент, което е с 20 повече от предишния 2,2-литров дизелов агрегат. По-компактен и динамичен, намалява триенето със система за редукция на азотните окиси. Това е идвегателят с рекордно нисък разход на нафта - 4,2 литра на 100 км пробег по каталог (по време на тестовете на новите рейнд ровърите показателите се въртяха между цифрите 6 и 7, което е един отличен резултат).
Range Rover Evoque е първият автомобил в света с 9-степенна автоматина скоростна кутия. Разработена съвместно с концерна ZF, тя е една от най-модерните и технологични трансмисии.
С този 9-степенен автомат наистина не се усеща никакво замисляне или превключване на предавките. Турбото работи без никакви "дупки", но при изпреварване си личи, че кончетата не са достатъчни. Въпреки големият въртящ момент от 430 Nm, достъпни още при 1750 оборота, този кросоувър не става за "състезания". Друг е въпросът на кого му е нужно да си купува компактен елегантен джип и да се прави на "Шумахер" на пътя.
Така че трябва да свикнете с новия дизелов дивгател и внимателно да преценявате пътната ситуация преди да правите маневри - тежащата 1590 килограма джипка ускорява от място до 100 км/ч за 9 секунди, а максималната скорост е 200 км/ч.
Ще се изненадате и от пътното поведение на Range Rover Evoque. То е перфектно за шофьора, но е твърдичко за возещите се отзад (особено за някои наши пътища, където асфалтовата настилка далеч не е перфектна).
За разлика от някои премиум автомобили, сглобявани в Германия или някъде в Алабама, качеството на Range Rover Evoque при сглобката и използването на материалите е безупречно. Отвътре всичко е добре измислено и лъха на аристократизъм. Като говорим за компактния клас обаче трябва да преглътнете и пространството във всъдехода с дължина 4371 мм - не е особено широко, но пък седалките са повече от удобни и напасват чудесно по гърбовете на водача и пътуващите. Стандартните модели са оборудвани с текстилна тъкана тапицерия Ebony и шестстепенно регулиране на седалката, а флагманските модификации с уникални за класа предни масажиращи седалки с 14-степенно електрическо регулиране.
Новите тапицерии на седалките и облицовки на вратите, в съчетание с преработения дизайн на панела с инструменти, придават изтънчена атмосфера. Има и меки премиум материали.
Range Rover Evoque пръдължава с модерния си и елегантен дизайн и отвън. Въвеждането на елегантните светодиодни фарове за мъгла и забележимо по-широкото капаче, покриващо куката за теглене, подобряват новия дизайн на предната броня. Уголемените въздухозаборници загатват за спортния характер и създават по-стабилна стойка.
Evoque е първият Land Rover, който се предлага с full-LED адаптивни предни фарове, осигуряващи превъзходна видимост. Тази авангардна технология изигра ключова роля в създаването на дизайн на предните и задни фарове с ясно отличим стил.
Гамата от подобрения в модела Range Rover Evoque включва поредица от нови функции за удобство, а изцяло новата информационно-развлекателна система, снабдена с 8-инчов InControlTM Touch сензорен екран, предоставя интуитивно изживяване. Той предлага лесни за обхождане менюта и дава възможност на потребителите да прелистват екраните също като на смартфон. Може да изкефите също така на стереоуредбата с шест високоговорителя може да бъде надстроена със сателитна навигация, използваща SD-карта, DAB, Sirius и HD Radio в регионите, където тези функции са налични.
Технологията за намаляване на стреса Land Rover All-Terrain Progress Control (ATPC) поддържа предварително определена скорост (избрана с помощта на автопилота) на предна или задна предавка от 1,8 км/ч до 30 км/ч, като дава възможност на водача да се съсредоточи при каране извън асфалтовети пътища. Така ATPC прави водещите в класа всъдеходни възможности на Evoque по-приятни от всякога.
Набор от иновативни нови функции подобрява цялостната гама от функции за безопасност на Evoque. Lane-Keeping Assist използва стерео дигиталната камера, за да предотврати неволно навлизане в насрещната лента, като следи пътната маркировка. Ако автомобилът започне да навлиза в насрещната лента без водачът да е подал преди това мигач, Lane-Keeping Assist прилага лека корекция на волана, за да остане автомобилът в неговото платно.
Autonomous Emergency Braking (AEB) пък значително намалява тежестта на произшествията, в случай че водачът не успее да реагира, за да избегне сблъсък.
Търсете списание "Авто Труд" с всичко най-интересно от света на автомобилите и през 2016 г.



Коментари (0)
Вашият коментар