Тест: С Volkswagen ван минаваш 1000 км на метан

Изцяло новото поколение Volkswagen Caddy освен с икономичните си дизелови и бензинови модификации отново идва и с едно доста интересно за българския пазар предложение. Това е модификацията за нормалната версия и Caddy Maxi, маркирана с буквичките TGI, които разбирачите веднага разчитат. Става въпрос за един "работнически" или пътен вариант на популярния лекотоварен модел, който фабрично работи на природен газ (метан). Сега метановият ван Volswagen Caddy с лекота изминава при по-дългата версия над 1000 км само с едно зареждане на бутилките, които елегантно са пъхнати под пода на возилото и въобще не бъркат шофьора и возещите се.

Въпросните 1000 км може да изминати с удължения Caddy Maxi CNG, след като новото поколение на германската "баничарка" е с още повече намален разход на метан от предишното поколение - до 1,7 кг на 100 км по-малко изразходване на природен газ. Всичко това води до средна комбинирана консумация на гориво в метановите версии на 4,1 л на сто при комбинарано каране.

При Caddy Maxi обемът на бутилките с природен газ е 37 килограма, а на бензиновия около 13 литра. Това означава, че при цена на метана 1,50 лв. на килограм и на бензин А95 около 2,10 лв., въпросните поне 1000 км може да изминете като платите 55,50 лева за природен газ и още 27,30 лв. за бензина или общо за 82,80 лв. Ще ви бъде още по-евтино, ако не използвате бензиновия резервоар и запазите въпросните 13 литра, като по този начин само на природен газ бихте изминали 700 км за 55,50 лева. Още по-простите сметки показват, че ако решите да изминете 700-те километра с дизелова версия, да приемем дори и най-икономичната модификация с комбиниран разход на нафта 6,2 л на 100 км, ще ви струва по средни цени на бензиностанциите в България 2,11 литър дизел общо този преход 91,60 лв. Така според грубите "кръчмарски" сметки, направени по време на тестовете на лекотоварната гама на германците от София до Правец, може да спестите с метановия ван, ако не половината пари за гориво, то поне 35-40 процента, в сравнение с нафтовите модификации.

Иначе нормалната, а не удължена версия на Caddy TGI разполага с обем на бутилките с природен газ 26 кг. и максимум 13 литра бензин в резервоара.

Метановото Caddy е снабдено с 1,4-литров TGI двигател на природен газ. Той заменя познатия от предходното поколение Caddy EcoFuel. Агрегатът с турбокомпресор е пригоден в най-голяма степен за работа на природен газ (CNG) и при обороти 4800 в минута достига 110 к.с. При почти същата мощност, в сравнение с 2-литровия мотор от предходното моделно поколение, по-малката кубатура на двигателя, благодарение на турбокомпресора, подобрява видимо показателите за ускорение и еластичност, както и вече споменатия до 1,7 кг на 100 км по-нисък разход на природен газ.

Caddy вече разполага с ново поколение дизелови двигатели, отговарящи на еко стандарта Eвро 6. На базата на двулитровия четирицилиндров агрегат с четири клапана на цилиндър и турбокомпресор са създадени мотори с четири нива на мощност. Така общо новите мотори с 1,2л на сто по-икиномични от предишните.

Базовият агрегат е със 75 к.с. и максимален въртящ момент от 225 Nм. Следва двигателят със 102 к.с. и максимален въртящ момент от 250 Nм. Точно версия с такъв мотор тествах в градските задръствания, магистрала "Хемус4 и пътищата около Правец, и смея да твърдя, че освен метановата версия (която е за тези, които навъртат много километри, защото си е по-скъпичка), това е най-подходящото предложение. Средният разход от 6,2 литра е отличен, а еластичността на мотора позволява да изпреварвате с лекота.

След това има и версия с двигател със 122 к.с. и въртящ момент от 300 Nm. Любопитното тук е, че този мотор се комбинира и с със задвижване на четирите колела 4MOTION. Най-мощният агрегат от дизеловите предложения е със 150 к.с. и 340 Nm въртящ момент, достигнати при 1750 оборота за минута. С него Caddy постига максимална скорост от 194 км/ч и ускорение от 0 до 100 км/ч само за 9,2 сек.

За разлика от дизеловите мотори при бензиновите мощността се извлича от различни работни обеми и брой цилиндри. Спектърът се простира от 1-литровия трицилиндров мотор до 1,4-литровия четирицилиндров. Стартовата мощност е 84 к.с. при 1,2-литровия четирицилиндров TSI агрегат и максимален въртящ момент от 160 Nm. Трицилиндровият еднолитров бензинов агрегат е с мощност 102 коня и максимален въртящ момент от 175 Nm. Най-мощният сред предложенията е 1,4-литровия TSI двигател с мощност 125 к.с. Неговият максимален въртящ момент е 220 Nм, постигнат при максимална скорост от 185 км/ч и ускорение от 0 до 100 км/ч за само 10,3 сек.

Всички двигатели серийно, в зависимост от работния си обем, се комбинират с 5-степенна или 6-степенна механична скоростна кутия. Според мощността по избор се предлага 6-степенна или 7-степенна автоматична скоростна кутия с два съединителя DSG.

Агрегатите и трансмисиите са съчетани с окачване, което е специално пригодено за различното натоварване. Предното окачване е независимо, задното е с цял мост с листови ресори и работещи, в зависимост от товара, амортисьори, които променят настройките си според хода. Стабилизаторите на двете оси намаляват ъгъла на наклоняване на автомобила и също като електромеханичното сервоусилване на кормилното управление допринасят за прецизната работа на окачването.

---

500 модификации за легендарния Transporter

В Германия от десетилетия линията на Transporter е номер 1. По света от предното поколение в рамките на 13 години са продадени почти 2 млн. бройки. От цялата моделна гама за 65 години, след пет успешни генерации са доставени 12 млн. Тази успешна история няма начин да не продължи да се пише сега от новия (шести поред) Transporter, който както и преди ще се предлага в три основни категории – автомобил за работа (Kasten, Kombi, шаси-кабина, бордови), за лично и служебно предназначение (Multivan и Caravelle), както и за свободното време (California). Две междуосия и три височини на тавана увеличават богатото разнообразие и функционалността на моделната линия, така че броят на възможните моделни модификации надхвърля 500.

На всички европейски пазари, където има изискване за покриване на нормата Евро 6, която влиза в сила задължително от лятото на 2016-а, новата линия на Transporter се въвежда с изцяло обновени TDI-двигатели. Тези агрегати са напречно монтирани с наклон от осем градуса напред. Кубичният им капацитет е 1,968 см, а мощността 84, 102, 150 и 204 к.с. По отношение на бензиновите агрегати в предложенията е включен един по-голям четирицилиндров мотор. Изборът е между 150 и 204 к.с.

При цялата обновена T-линия разходът на гориво е оптимиран близо с литър на 100 км. Всички двигатели серийно са оборудване със системата "старт-стоп". Това като цяло води до средно 15% намаление на разхода на гориво.

Според двигателя и модела на разположение, при гамата на Transporter са 5- или 6-степенна механична скоростна кутия, 7-степенна автоматична скоростна кутия DSG, както и задвижване на четирите колела 4MOTION. Уникална по рода си е предлаганата комбинация между DSG автоматична скоростна кутия и 4MOTION.

Окачването на Transporter винаги е впечатлявало. С контрола на адаптивното окачване DCC автомобилът може да бъде настройван към три режима на движение: комфортен, нормален и спортен. В тези случаи амортисьорите с електрическо регулиране се адаптират към избрания стил на шофиране.

Transporter пристига и с ново поколение радионавигационни системи. За първи път в лекотоварен модел на Volkswagen имаме екран с големина на дисплея от 6,33 инча, който работи посредством сензор за приближение.

Transporter може да бъде оборудван и с една прелюбопитна джаджа, наречена електронен гласов усилвател, разположен във волана. Без да има нужда да се обръща назад, гласът на водача автоматично се предава към пътниците от задните редове посредством тонколоните на радиосистемата. Гениално, нали?

Най-интересното от света на автомобилите може да научавате и през 2016 година от страниците на списание "Авто Труд"

ПОКАЖИ КОМЕНТАРИТЕ
Американският певец Бари Манилоу ще се оперира заради рак на белите дробове
Енрике Иглесиас стана татко за четвърти път (Снимка)
Жена твърди, че е биологичната майка на Майли Сайръс
5 автентични коледни рецепти с модерен прочит
Карла Бруни: Приключих хормоналната си терапия след диагнозата за рак

Напишете дума/думи за търсене