Най-красивият Hyundai

Георги ЛУКАНОВ

Кросоувърът Tucson е направен по европейски вкус

Най-новата джипка на Hyundai – Tucson, не само е красива, но притежава такива качества на пътя, че се управлява лесно като една градска кола.

Маневреността, отличният обзор и достатъчната стабилност при влизане и излизане в завоите правят пътното поведение на кросоувъра впечатляващо.

Освен това, изненадващо за мен, корейците не са залитнали по азиатския дизайн на повечето съвременни модели и нито отвън, нито вътре има прекомерно изпозване на хромирани елементи, LED лампички (не че ги няма, но са сложени елегантно и на място), амбиентно осветление или пък огромен таблет. Hyundai Tucson е така направен, че да се хареса на европееца и като дизайн, и като присъствие на шосето.

От София и по баирите на Пирин тествах най-мощната дизелова версия на корейския всъдеход със 185 коня и 6-степенна автоматична скоростна кутия. Преди време карах по-големия Santa Fe със същата трансмисия и останах малко разочарован. При Tucson всичко обаче е окей. Не само за това, че този джип е по-лек и малък от по-големия си брат, но и от синхрона между мотора и автомата.

Колите тип кросоувър като Hyundai Tucson са за по-спокойно каране особено при движение по обикновен път със завои заради високия център на тежестта. На помощ идват спортните режими, които втвърдяват окачването и правят волана по-информативен. Такъв има и в този корейски джип. За стабилното поведение във вираж се грижи и система за контролиране на сцеплението при завой. Тя ефективно пренася въртящ момент върху колелата, които се нуждаят от сцепление, за да завивате по най-добрия начин.
Общо взето не може да имате претенции към мощта на джипката – изпреварва с лекота, а максималният въртящ момент от 400 Nm е наличен още при 1750 оборота.

При магистрала високата скорост не се усеща и може, без да искате, и да прескочите разрешената от закона максимална такава.

Колкото и да не ви си вярва (предвид това, което се пуска на пазара през последните години), освен всичко друго Hyundai Tucson става и за офроуд. По време на теста той с лекота мина през път, в някои участъци на който асфалтът бе добро пожелание, а коловозите и дупките големички. Корейската кола разполага и с бутон за заключване на диференциала при екстремни офроуд условия, както и с автоматична система за спускане по стръмен наклон.

За максимален комфорт Tucson предлага като опция отопляеми волан и седалки.

Уникално за сегмента е и възможността за вентилиране на седалките. Освен това Tucson е снабден с електрическа врата на багажника и най-големия отвор за товарене в класа.

Джипът има безключов достъп – отключване, заключване и стартиране на двигателя с бутон. Но най-новото удобство е свързано със задната врата. При някои други марки има възможност тя да се отваря с махване на крак под задната броня. При Tucson, ако сте с багаж и ръцете ви са заети, е достатъчно само да застанете с ключ в джоба зад колата за три секунди и електрически задвижваната врата се отваря автоматично.

Целия тест можете да прочетете в новия брой на списание "Авто Труд"

ПОКАЖИ КОМЕНТАРИТЕ
Американският певец Бари Манилоу ще се оперира заради рак на белите дробове
Енрике Иглесиас стана татко за четвърти път (Снимка)
Жена твърди, че е биологичната майка на Майли Сайръс
5 автентични коледни рецепти с модерен прочит
Карла Бруни: Приключих хормоналната си терапия след диагнозата за рак

Напишете дума/думи за търсене