Падна първият сняг и както обикновено, не само изненада хората, които са отговорни да се чистят пътищата, но и мнозинството шофьори и шофьорки.
Преди 30 години, още като ученик, карах близо 3 месеца шофьорски курс с една раздрънкана зелена жигула, а изпитът ми бе в разгара на лютата и с много сняг зима. Учудих се, че взех удостоверението от раз (тогава бе нормално да се късат около 80-90 процента от желаещите), въпреки снега и поледицата по софийските улици. Впоследствие се оказа, че ученето на шофьорлък в тежки метеорологични условия (включително и низвергнатия, но толкова полезен полигон) неимоверно много помага при каране след това – човек се чувства по-уверен зад волана, а и по-бързо свиква с габаритите на автомобила, спирачките, гумите, след като се е справил с леда по шосето с инструктора до него.
През зимата някои шофьори карат все едно асфалтът е сух (за тях уроци не съществуват), но има и други, които са стиснали волана, така че да им излязат мазоли. За да не се притеснявате, когато седнете зад кормилото, е полезно да направите свой си “дрифт” на някой празен заснежен паркинг и да видите за 15-ина минути вашата кола как се държи на хлъзгаво. След своебразния урок ще бъдете много по-уверени (не безразсъдни) зад волана. Пробвайте.
В първия брой за 2016 година на “Авто Труд” освен че ви предлагаме две списания в едно, може да видите подробен автокалендар на новите модели, които предстоят да излязат на европейския пазар през годината. Има, естествено, и свежи тестове, както и новини от изложението за електроника в Лас Вегас, а тя става все повече в съвременните возила.
Георги Луканов,
отговорен редактор
Коментари (0)
Вашият коментар