Леонардо ди Каприо със сигурен "Оскар" според холивудските залагания

“Мостът на шпионите” има потенциал да стане най-добър филм, но Спилбърг не е номиниран за най-добър режисьор.

Стивън Спилбърг има шанс за получи приза за най-добър филм

за "Мостът на шпионите", рамо му дава участието на Том Ханкс

Най-после Леонардо ди Каприо ще вземе златния “Оскар”. На 28 февруари любимият актьор на Скорсезе ще спечели, макар и не с филм на режисьора великан. И защо досега не му дадоха статуетката? Ди Каприо предложи запомнящи се роли в “Авиаторът”, “Вълкът от Уол стрийт”, “Бандите на Ню Йорк”. Казват, че бил надменен и в съсловието не го долюбвали. Да не би да дават американските филмови награди по приятелски емоции? Е, сега ще му дадат статуетката, за да не им се пречка сериозното му начумерено лице, което сякаш обвиняваше 3500-те колеги в кинотеатър “Долби” от Оскаровата нощ. Преди години дълго време държаха и Шон Пен далеч от статуетките, защото не харесваха обвиненията му срещу системата и американския начин на живот. После го зашеметиха с два последователни оскара и му ръкопляскаха за любовната връзка с Шарлийз Терон. Върна се в ятото!

Ди Каприо ще вземе

приза за ролята си

в “Завръщането”

на Иняриту, който обаче няма да спечели режисьорската статуетка (повече за филма четете на 18-а стр.). Стигат му трите досегашни оскара!

Жалко, че няма да вземе статуетката и Лени Ейбрахамсън за “Стая”, камерен поглед към емоците на майка и 5-годишния ѝ син по романа на Ема Донахю, преведен и у нас. Като свърши филмът, ти се иска отново да го пуснат или поне да измислят бързо продължение.

Леонардо ни Каприо може би ще се завърне сред победителите с ролята си във филма "Завръщането".
Леонардо ни Каприо може би ще се завърне сред победителите с ролята си във филма "Завръщането".

Няма да я получи и Том Маккарти за Spotlight, разследвания на един влиятелен вестник за педофилията сред свещениците. Неприятна тема. Само това оставаше, да се скара филмовото братство с отците.

Спилбърг липсва при режисьорските номинации, но филмът му “Мостът на шпионите” е сред чакащите при категорията “Най-добър филм”. Да заложим на него, като компенсация за режисьорското отсъствие. Не че продуктът е нещо свръхдобро, но е на тема, която е актуална днес в нарастващата студена конфронтация между Щатите и Русия. И не е толкова важен онзи легендарен мост в Берлин, на който американците и руснаците са си разменяли шпионите, колкото заслужават внимание разсъжденията на чиновниците за политическите отношения и техните герои. Нека да звучат плакатно, няма лошо!

Допълнителен коз

е участието

на Том Ханкс

в главната роля. Казват, че той е най-влиятелният актьор в Холивуд. Днес Ханкс се снима рядко и гилдията ще почете филма му със ставане на крака.

"Каръл" - една история за две влюбени жени, има номинации и за главна, и за второстепенна роля. Критиците залагат на Руни Мара, която не е главната героиня.
"Каръл" - една история за две влюбени жени, има номинации и за главна, и за второстепенна роля. Критиците залагат на Руни Мара, която не е главната героиня.

Режисьорското име още стои пусто. Да го попълним с Адам Маккей, създател на The Big Short, филм за глобалните финансови кризи. Тази абстрактна тема е реализирана като трилър благодарение на близките планове на любими на феновете лица - Райън Гослинг, Брад Пит, Крисчън Бейл, Мариса Томей. Екшънът кулминира в критичната точка, при която печелят или се провалят банкови и борсови операции, повличайки човешки съдби. Прогнозирането на катастрофата е като очаквано проклятие, изпълнението ѝ - като гилотина. Сценарият е по книга, която стои 28 седмици начело на класацията на New York Times.

По роман (“Цената на солта” от Патриша Хайсмит) е и филмът “Каръл”, който излъчва две номинирани дами - Кейт Бланшет за най-добра роля и Руни Мара за поддържаща. Бланшет е конкурирана от Бри Ларсън, майката в “Стая”, Дженифър Лорънс от “Джой”, Шарлот Рамплинг от “45 години”, Сърша Ронан от “Бруклин”. Дали в Холивуд си спомнят, че преди десетина години Шарлот Рамплинг ги съсипа от нападки за практиката да забравят актрисите, колкото и велики да са, след като натрупат годинки над 40-те?

В нейния филм сега тя играе точно толкова възрастна съпруга, която внзапно хлътва в миналото на брака си, след като съпругът ѝ получава тайнствено писмо. Май е по-добре да изключим британката. Видяхме вече на екрана красивата Дженифър Лорънс в амбициозния образ на Джой, откривателката на джаджи за тв пазара. Не е впечатляваща, по-скоро - леко сбъркана жертва на сценария. Бри Ларсън е майката, която трябва да успокои момченцето си, когато спира токът в стаята и умира телевизорът, единствената връзка на детето с външния свят. В “Каръл” Бланшет и Руни Мара са лесбийки с чиста любов, компенсираща междуполовите сърдечни ями. Журито ще направи тактически ход - ще даде приза за най-добра женска роля на Бри Ларсън, която вече спечели БАФТА и “Златен глобус” със свежото си нахлуване в киното, както обичат академиците, а - за да отбележат актуалната тема в “Каръл” и като косвено успокояване на Бланшет, ще удостоят Руни Мара с поддържащия оскар. Младата актриса е сексапилна, възторжена и спазваща правилата на Холивуд, както бяха на времето Анджелина Джоли и Деми Мур. Жалко за поддържащата Кейт Уинслет, която в “Стив Джобс” представи най-атрактивно професията на пиарката, обвързана с противна личност като създателя на Apple.

А за да подчертаят, че все пак харесват

“своя човек” Ридли Скот и

се покланят пред американските

космически одисеи,

академиците ще дадат оскара за най-добър адаптиран сценарий на “Марсианецът” и Дрю Годард. Може би това ще зарадва и Мат Деймън, отблъснат заради Ди Каприо и много добър в главната роля на астронавт от “Марсианецът”, изоставен сам в безкрайността. Въобще темата за изоставения, но не озлобен единак става модна в киното.

ПОКАЖИ КОМЕНТАРИТЕ

Напишете дума/думи за търсене