Един от флагманите на KIA - Sorento, записа много престижна победа на американския пазар. Третата генерация на корейския модел спечели първо място в категорията компактен SUV на традиционната анкета с потребителите. През последните години там неизменен шампион бе Toyota, но явно американците са били впечатлени от новата версия, която миналата година навлезе успешно и у нас.
"За да спечели която и да е категория, съответният автомобил трябва да е приятен за каране, достатъчно безопасен и, разбира се, да разполага с доста добър двигател", коментира шефът на журито. Toyota все пак се задоволи с две първи места в Consumer Reports 2016 - в средния клас и за миниван. Американският "бик" Ford F-150 получи най-високи оценки при пикапите.
По ирония на съдбата една от най-големите спортни легенди на САЩ Андре Агаси подаде ръка при дебюта на Sorento през 2003 г. Тогава екстравагантната тенис звезда стана рекламно лице на непознатия кореец, а рекламата му с масивния джип се въртеше преди всеки турнир от "Големият шлем". Агаси даде достатъчен тласък на Sorento, който доби голяма популярност и в България. След оттеглянето му от професионалния тенис през 2006 г. корейците заложиха на вече многообещаващия испански младок Рафаел Надал, който представи втората генерация в Мадрид.
Третото поколение на азиатския джип изглежда много по-рафинирано и дори по-компактно. Sorento се предлага с два двигателя - 2,4-литров бензинов и 2,2-литров дизелов. Вторият определено се приема по-добре на европейския пазар, включително и в България. Дизеловият агрегат достига мощност от 200 конски сили с максимален въртящ момент от 440 Nm при 1750 оборота в минута. Средният разход на гориво по каталог пък е малко над 6 л на 100 км, което е повече от добре за класа. Разбира се, в в реална ситуация показателят е по-висок, но определено корейският джип е много добре балансиран.
Sorento е оборудвано със системата DynaMax AWD, разработена от специализираната компания Magna. Електронно контролираната система с хидравличен мотор редуцира вибрациите и шума. Освен това сработва осезаемо по-бързо в сравнение с по-старата технология, която разчиташе на електромагнити.
Новата системата постоянно разпределя тягата според сигналите на многобройните датчици. При каране в нормални условия по-голямата част от въртящия момент е насочена към предните колела, а за офроуд – обратното. Двойното предаване на Kia работи със системата Torque Vector Cornering Control (TVCC), която прилага спирачно усилие към вътрешно за завой колело. Новият Sorento e подготвен и за малко по-сериозен офроуд въпреки че външно изглежда повече като типичен градски SUV. Джипът разполага и с Lock режим, който заключва тягата в съотношение 50:50 между предните и задните колела.
Коментари (0)
Вашият коментар