Google можел самостоятелно да избере бъдещия президент на САЩ?

Снимка: Архив

Още от 2013 година американският психолог Робърт Епщайн провежда изследвания в САЩ и Индия с цел да изясни влиянието на резултатите, давани от търсачката на Google, върху политическите предпочитания на хората. Проучването показа, че манипулирането на резултатите от търсенето в Google може да промени до 80% мнението на избирателите. Тоест, ако има желание, Google може самостоятелно да избере бъдещия президент на САЩ, съобщава kaldata.com.

При търсене в глобалната мрежа, първите два резултата удовлетворяват запитванията на 50% от потребителите, а първата страница - на 90% от потребителите, Google е лидер в тази област и с помощта на специален алгоритъм решава, как да разположи резултатите от търсенето.

Епщайн очаквал, че първите резултати от търсенето няма да оказват сериозно влияние върху политическите предпочитания на потребителите. Но се оказа, че резултатите от запитванията увеличават желанието за гласуване за точно определен кандидат с цели 48%. Три четвърти от потребителите, участвали в тези тестове, не са знаели, че виждат променени и манипулирани резултати.

Епщайн провел и няколко експеримента в Индия, където са участвали 21590 души над 27 години от 35 индийски щата. Оказа се, че резултатите от търсенето променят нагласите за гласуване с 20%, а сред някои демографски групи - с 60%.

ПОКАЖИ КОМЕНТАРИТЕ
Доц. Християна Бацелова: Случаите на COVID-19 растат
5 неща, които да направим, вместо да наказваме детето
Отварят стадион "Васил Левски" за Енрике Иглесиас в 17 часа, той излиза на сцената в 21 ч
Тим Бъртън и Моника Белучи се разделят
Това са най-вредните и най-полезните уреди за коса

Напишете дума/думи за търсене