Американец възстанови една от колите на Хитлер

Генерал-майор Уилям Лайън е един от героите на Америка. Той е пилот от войната в Корея, като има всички медали, които са възможни в САЩ. Притежава уникална колекция от самолети от Втората световна война, която може да бъде видяна от всеки на летището в Ориндж каунти.
Но автомобилната му колекция е часта и е в ранчото му. Тя включва и колата, която той се опитва да възстанови от 1973 година насам. Защото става въпрос за известният автомобил на Хитлер, както е известен в Америка. И навремето са него са платени близо 200 000 долара, астрономическа сума за използвана кола.
Става въпрос за Mercedes-Benz 770K Grosser W150 Offener Tourenwagen, произведен през 1941 г. Рядкост още по време на войната. За три години от него са произведени само 88 бройки за ескортиращи автомобили. Моделът 770 е напълно ревизиран, като се преработва двигателят и цялото окачване. Цената му била "по споразумение".
В облицовката на вратите има специални места за пистолети "Люгер". В самите врати има 6-инчови стоманени плочи, а стъклата са 2-инчови. Това прави автомобила непробиваем при минаване през мина. Така общото му тегло е около 5 тона.
Точно теглото e най-големият проблем при възстановяването на автомобила. 15 години отнема търсенето на гуми за него. През цялото това време колата е на крикове, които я държат във въздуха. Проблемът обаче е решен и автомобилът прави няколко обиколки на Пебъл Бийч в Калифорния по време на едно от големите шоута за коли в щата.
До наши дни са оцелели по-малко от пет автомобила от 88, които са произведени. Един от тях е притежание на руски милиардер. Останалите са в Норвегия, Германия и САЩ.
Историята на колата на Уилям Лайън е напълно автентична. Той е част от т.нар. geschenkwagen или представителен флот. Хитлер държи почти всички лимузини Grosser 770K, като част от тях раздава на съюзниците си.
Един от тях е финланският премиер полеви маршал Карл Густав Манерхейм. През 1941 година, когато съветската армия се разхожда по Карелския полуостров той решава, че единственото му спасение е съюз с германските.
Според всички дневници и този на личния шофьор на Хитлер на 4 юни 1942 година Хитлер отива на визита на Манерхейм на летището край Имола, южна Финландия. Или с други думи колата е возила диктатора точно два пъти от и до летището, плюс няколко обиколки на военния му щаб в Полша. Което не я прави негова, но е достатъчно близка до това.
Американските войски откриват колата в изоставен гараж и я изпращат до Ню Йорк с кораб. От този момент нататък всички говорят за нея като за "колата на Хитлер".
През годините автомобилът е препродаван няколко пъти. Част от собствениците му са били заплашвани със смърт, че държат част от историята на един от масовите убийци на ХХ век. В крайна сметка попада при генерал Лайън, който я прави чисто нова.

ПОКАЖИ КОМЕНТАРИТЕ

Напишете дума/думи за търсене