MINI John Cooper Works, или съкратено JCW. Тези, които се интересуват, знаят, че това е най-бързият модел на английската компания, собственост на BMW. Колата с всяко поредно поколение става все по-зла. Освен че “миниатюрният разбойник” MINI John Cooper Works разполага с 231 коня под капака, което го прави автоматично най-мощното мини в историята, той е запазил в огромна степен и типичното картинг усещане.
Благодарение
на окачването,
прецизния волан
и електронните
помощници
с този автомобил може минавате през завоите буквално с два пъти по-висока скорост от останалите участници в движението.
Въпреки гърления звук, излизащ от ауспусите, ще предположите, че двигателят е с 6 цилиндъра. Той обаче е 4-цилиндров, двулитров. Истинските ценители ще са малко разочаровани, че класическата ръчна трансмисия в случая е заменена с опционалната 6-степенна Steptronic Sport кутия. Но пък могат да се задоволят с лопатките на волана, откъдето също се сменят предавките.
Благодарение на автоматика обаче зловещата мощ се разгръща много по-равномерно, като максималният въртящ момент от 320 Nm се достига още при 1250 об./мин.
Турбокомпресорът не пречи той да достига бързичко до червената граница на оборотите.
От 0 до 100 км/ч този автомобил ускорява едва за 6,1 секунди. При рязко настъпване на педала на газта на светофар например електрониката на колата позволява и леко занасяне преди да се намесят многобройните стабилизиращи системи. Ускорението от 80 до 120 км/ч отнема едва 5,6 секунди, а максималната скорост е 246 км/ч.
В комбинация с навигационната система MINI шестстепенната трансмисия Steptronic Sport
може да
адаптира
превключванията
на предавките съобразно профила на трасето.
По този начин се предотвратява например ненужното възходящо превключване между два близки последователни завоя и се пести гориво.
Може да избирате между стандартната настройка MID Mode, както и SPORT Mode и GREEN Mode, за да се активират подчертано спортни, комфортни или ориентирани към максимална ефективност настройки на автомобила. С помощта на MINI Driving Modes се променят настройките на педала на газта и кормилното управление, както и акустиката на двигателя.
При съответното оборудване на автомобила се променят и характеристиката на превключване на автоматичната трансмисия, настройките на динамичния контрол на амортисьорите, дифузното осветление и индикациите на централния уред.
И отвътре колата определено е пораснала. Зад волана се появява екранчето за Head-up дисплея.
Освен данни за скоростта, ограничения на скоростта и забраните за изпреварване, актуалните указания на навигационната система и контролните съобщения, съобщенията на асистиращите системи, както и списъците с телефонни номера и развлекателни програми на дисплея може да се изобразява и включената предавка. Воланът е кожен и дебел и с червени шевове. Старт бутонът е разположен на ретро копче в средата над скоростите и свети в червено.
17-инчовите алуминиеви джанти и разработената съвместно със специализирания производител Brembo спортна спирачна система се грижат за перфектното спиране. Аеродинамичният пакет John Cooper Works включително специфичен за модела заден спойлер и индивидуалното оформление на интериора с новоразработени спортни седалки с интегрирани подглавници, правят колата наистина уникална.
Коментари (0)
Вашият коментар