Алекс Раева стана навигатор в Hyundai Racing Trophy

Екипът на Hyundai Racing Trophy представи шест екипажа, състезателния автомобил Hyundai i20 Coupe R1 и изцяло обновен сервизен бокс за предсстоящия сезон 2016. Първият кръг на надпреварата ще се проведе на 15-16 април на рали "Сибиу" в Румъния.
На събитието бяха представени екипажите, които ще се състезават през втория сезон на шампионата. Това са шампионът от първия сезон Григор Григоров с навигатор Нeдялко Сивов, Симеон Симеонов – Красимир Механджийски, Мирослав Ангелов – Петър Илиев, Христо Геров и Георги Делчев. Александра Раева пък ще е новият навигатор на пилота Васил Жеков. Въпреки че е известна като певица и водеща, тя признава, че екстремните спортове са й страст – четири години е била ски състезателка, а голямото й хоби е гмуркането.
"Започнах курс по безопасно шофиране в академията на Павел Жеков и от там се роди идеята, че може би имам талант за навигатор. Жеков лесно ме убеди да участвам в Hyundai Racing Trophy, защото аз му се доверих като на педагог. Подходът му е изключителен за една жена, която се страхува от скоростите. Въпреки че съм адреналинов тип, трудно мога да се доверя на някого, сядайки в колата му, той да започне да дрифти или да върти колата и аз да съм сигурна", сподели Алекс за новото предизвекателство.
На събитието пред шоурума на Hyundai в София на Околовръстното шосе присъстваха заместник-министърът на младежта и спорта Асен Марков, председателят на Българска федерация по автомобилен спорт - Владимир Илиев, Стефан Митов – национален директор продажби на "Индустриал Комерс", Георги Гвоздейков – проджект мениджър на проекта, Петър Гьошев – треньор на участниците в шампионата.
"В днешните времена трябва да адмирираме такава проява, в която бизнесът иска да помогне на спорта. Виждам, че тази година има сплав между опит и младост. Надявам се наистина тази сплав да помогне за радвитието на младите пилоти. Наред с пожеланието за спортни успехи, нека те да не забравят и основната цел, която трябва да има всеки един успял пилот. Това е да направи превенция към всички фенове към децата за безопасност на пътя", коментира заместник-министърът на младежга и спорта Асен Марков и пожела успех на екипажите.


Hyundai Racing Trophy се провежда като част от официалния рали календар на БФАС и работи усилено за развитието на автомобилния спорт и на младите пилоти в България.
"Това е един изключително бляскав проект. Нека да са бляскави и успехите на екипите и мениджърите им. Искрено ви желая успех през този сезон и дано думите на Стефан Митов да се сбъднат и някои от състезателите в Hyundai Racing Trophy да го видим като участник в световния рали отбор на Hyundai. Този проект беше един от първите, който проби и стартира с 16-годишни пилоти. Това е пътят. Колкото по-рано се качват младежите да карат, толкова по-голям шанс има да ги представяме в бъдеще и на международни състезания", коментира председателят на БФАС Владимир Илиев.
През втория сезон на едномарковия шампионат, екипажите ще се състезават с новата версия на състезателен автомобил Hyundai i20 Coupe R1, а на тяхно разположение ще е и сервизен камион, който е изцяло оборудван за целите и нуждите на шампионата.
Мощността на автомобила е увеличена от 100 на 110 конски сили, окачването е същото, но с по-различни настройки, но спирачките са вече по-големи – предните дискове са с диаметър 300 мм, нова е и скоростната кутия, която е с 6 предавки, като в сравнение със серийния образец са сменени предавателните числа от трета до шеста предавки. Максималната скорост на подобрения i20 Coupe R1 е вече 170 км/ч.


"За новия сезон направихме няколко промени по автомобила. Монтирани са спирачни дискове с по-голям диаметър 300 мм, в сравнение със серийните – 254. Освен това използваме цялата спирачна система на Hyundai i30 Turbo, премахнали сме серво усилвателя на спирачната система, за да има директен контакт от натиск към спирачната помпа. По този начин автомобилът спира много по-агресивно и усетът към спирането на колата е много по-голям. Втори ъпгрейд, който направихме по колата, е блокаж на диференциала (LCD), което е задължителен компонент в състезателния автомобил. Така автомобилът получава много по-голямо сцепление в завой и загубите на предавателна сила към колелата е сведена до 0. Третото подобрение са променени предавателни числа на трета, четвърта, пета и шеста предавка с цел да скъсим максималната скорост на автомобила, за да бъде по-динамичен в ускорението. Има нови настройки на окачването в сравнение с миналата година. Окачването на автомобила е олекотено. Направихме го, за да видим тази година какви резултати ще дават участниците с новото окачване", коментира Георги Гвоздейков.


За втора година до екипажите ще бъде и техния треньор – Петър Гьошев. Той ще поеме тяхното обучение, както през първия сезон и преди и по време на всяко състезание ще им дава нужните съвети за по-добро управление на автомобила по време на състезания.

ПОКАЖИ КОМЕНТАРИТЕ

Напишете дума/думи за търсене