На 21 и 22 април Volvo предствяа на пъпа на София двата си най-нови флагмански модела - седана S90 и комбито V90. Белият шоурум на компанията е разположен точно на мястото, където бе мавзолея. "Когато сглобявахме шоурума минаха две дами и на глас обявиха, че и Volvo вече си има мавзолей", пошегува ес по време на презентацията на луксозните автомобили Александър Костадинов, маркетинг директор на "Мото-Пфое".
Наследникът на седана S80 е последна крачка на шведите към автономния автомобил, с който те ще изпълнат заканати си през 2020-а да няма смъртен случай при катастрофа с кола на марката. За целта през последните пет години компанията инвестира колосалните 11 милиарди долара.
Volvo S90 е оборудван с модерна полуавтономна функция на управление, Pilot Assist. Системата подава нежни импулси на волана, за да задържа колата в рамките на хоризонтална маркировка до скорост приблизително 130 км/ч на магистралата, и вече няма нужда да следват друг автомобил. Pilot Assist е още една стъпка към изцяло автономната кола.
Също така S90 също въвежда за първи път в света допълнителната функция за City Safety – детектор за откриване на големи животните като лосове (така характерни за северните страни) или коне, нощем и денем. Технологията предлага интуитивно предупреждение и спирачна подкрепа за избягване на сблъсък.
Седанът Volvo S90 има четири версии.
Най-мощният е хибридът T8. Екологичната система включва двулитров бензинов четирицилндров мотор от фамилията Drive-E с мощност 320 к.с. и 400 Nm с компресор и турбо, както и електромотор (65 квт и 240 Nm), захранван от литиево-йонна батерия (9,2 квтч) и задвижва задните колела. Сумарната мощност е 407 коня и 640 Nm максимален въртящ момент. Двигателят работи с осемстепенна автоматична предавателна кутия. Само на ток седанът може да измине 45 км. Разходът на гориво в комбиниран цикъл според шведите е едва 1,9 литра на 100 км пробег.
Версията T6 е оборудвана със същия бензинов двигател, който може да бъде комбиниран и с 6-степенна механична скоростна кутия кутия. Ускорението при тази модификация от място до 100 км/ч отнема 5,8 секунди, а разходът на гориво в комбиниран цикъл е 7,3 л на 100 км. Дизеловото волво D5 консумира 5,1 л нафта на 100 км и е оборудвано с двулитров турбодизел с мощност 235 к.с. и 480 Nm и автоматична скоростна кутия. Тази модификация дърпа от място до 100 км/ч за 7,3 секунди.
С най-малка мощност, единствен с предно предаване и най-достъпен вариант на Volvo S90 е D4. Той е оборудван с двулитров турбодизел с мощност 190 к.с. и 400 Nm въртящ момент, а ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 8,2 сек. Разходът на гориво е 4,1 л/100 км.
Както и кросоувъра Volvo XC90, дългият 4963 мм седан е построен върху модулната платформа SPA. Отпред колата е с независимо окачване - двойни носачи, а отзад – многозвенно с композитни ресори. Диаметърът на спирачния диск е от 296 до 345 мм отпред и отзад 302-320 мм. За пълното спиране от 100 км/ч Volvo S90 се нуждае само от 35 м. Клиренсът на автомобила е 152 мм. Коефициентът на въздушно съпротивление е 0,28-0,29.
В интериора ще открием доста сходни неща с кросоувъра Volvo XC90. Воланът, приборните уреди, дисплея и климатроника са едни и същи. Багажникът поема 500 литра. Про комби версията той е още по-огромен.






Коментари (0)
Вашият коментар