Москва купува 1000 дизелови мерцедеса за Олимпиадата

В края на 70-те години на миналия век автомобилните производители усещат нарастващата необходимост да се ориентират към по-компактни и по-икономични коли, при което нуждата от големи возила си остава. Единственият възможен начин да ги направят достатъчно конкурентни е чрез дизеловите мотори. Към 1980 г. 53% от продадените коли на Mercedes са именно с нафтови двигатели. Те имат репутацията на изключително надеждни агрегати. За първи път в историята производител продава повече дизелови версии на една кола, отколкото бензинови.


Моделът W123, се появява през 1976 г. и замества старите модели W114 и W115. При появата си той става единственият тогава автомобил на Mercedes-Benz, който се комплектова и с дизели. До края на 1985 г. са произведени близо 2 700 000 бройки, от които над 1 200 000 са били с дизелови двигатели. Автомобилът става изключително популярен в Европа и САЩ, а за целите на Олимпиадата през 1980 г., Москва купува повече от 1000 бройки Mercedes-Benz W123 дизел, които да послужат за организацията на събитието – за полицейски нужди и като ВИП транспорт.


В Европа колата също става много популярна и като такси, след като много от тях навъртат над един милион километра пробег, без това съществено да се отрази на общото състояние.
Модел W123 представлява класически седан със задвижване на задните колела със самоносеща каросерия. Сред техническите му достойнства са дисковите спирачки на всички колела (при 300D) и опционалният хидроусилвател на волана, който след 1982 г. става част от стандартната комплектация.


На базата на W123 е разработен и S123, който става първият серийно произвеждан комби модел в историята на германската компания.
Базовите дизелови модификации са 200D и 220D, които в по-късните години на производство развиват 65 к.с., а 240D има 72 коня.


Най-мощната дизелова версия е 300D, която притежава 70 к.с. при 4000 оборота в минута, а след 1979 г. мощността е увеличена до 88 к.с. при 4400 оборота и е със съответно най-големият по обем дизелов двигател от цялата гама. 300D има добра динамичност за дизелов двигател, макар и да има определен дефицит от мощност в сравнение с бензиновите си съперници. Въпреки че собствената маса на автомобила достига 1450 килограма, 300D ускорява от 0 до 100 км/ч за близо 18 секунди, което е значително по-добър резултат от този на базовата 200D където тази скорост може да бъде достигната за 27 сек.


Сред практичните достойнства на автомобила са удобните седалки, комфортният салон и големият багажник с обем 500 литра. Всичко това го прави безспорно удачен за масовия потребител, съчетавайки характерната за Mercedes от тази епоха надеждност и издръжливост.

ПОКАЖИ КОМЕНТАРИТЕ

Напишете дума/думи за търсене