Телевизиите направиха готвачи новите баровци

B началото бяха Ути Бъчваров и добрата стара Българска национална телевизия. Ути се радваше на огромен зрителски интерес, докато приготвяше какви ли не манджи в своето кулинарно шоу "Бързо, лесно, вкусно".

По някое време предаването се разви и водещият реши да разнообрази съдържанието, като кани главните готвачи на топресторантите в София. Въпросните майстори на черпака с удоволствие откликваха на поканата, осъзнавайки добре, че малко телевизионна популярност няма да им дойде никак зле.

Минаха години и гостите на Ути се усетиха, че няма нужда да чакат покана и могат сами да се наредят на богатата телевизионна трапеза. Лека-полека започнаха да се появяват конкурентни предавания на "Бързо, лесно, вкусно" и хората

откликнаха положително

на новите формати. Това амбицира частните телевизии и те започнаха да правят готварски риалитита, което също имаше огромен успех. И той в никакъв случай не беше само за програмните директори, които се решиха да рискуват с подобен тип предавания. Главните действащи лица, които готвеха, оценяваха други готвачи или брояха хлебарките в ресторантските кухни, започнаха да се къпят в слава и пари. Няма да е пресилено обобщението, че именно телевизиите превърнаха топготвачите ни в новите баровци, които притежават

шикозни ресторанти,

карат скъпи лимузини и въобще се възползват по най-добрия начин от заобикалящия ги лукс.

Със сигурност в първите редици на успелите и замогналите се е Иван Манчев, познат и на малките сополанковци като шеф Манчев. Софиянецът започва да се бори за своето място под слънцето още преди идването на демокрацията, дълги години се обучава в чужбина и внимателно изчаква своя миг. Той идва с появата на предаването "Черешката на тортата", а след това и на "Кошмари в кухнята". Двете се радват на завидна популярност и шеф Манчев, без да губи време, се възползва от нея. В момента той е горд собственик на три ресторанта - два в София и един на морето. На всичкото отгоре страшилището за всички немарливи ресторантьори притежава автосервиз, въпреки че там е оставил доверени хора да му движат бизнеса. Да не забравяме и книгите му, които се харчат като топъл хляб. Самият Манчев не отрича, че се облажил от своята популярност.

"Аз съм станал известен благодарение на телевизията и на това, което разбирам и мога да правя", казва той и бърза да обясни, че ресторантьорството в България е един изключително труден бизнес. Според него българите продължават да искат огромни порции на ниски цени, което в никакъв случай не е добре за собствениците на ресторанти. И въпреки всички проблеми шеф Манчев очевидно се оправя повече от добре, след като отвори последователно три ресторанта. Интересен е въпросът и каква сума пари са извадили шефовете на голяма търговска верига, за да наемат за рекламни лица шеф Манчев и колегата му Таньо Шишков. Последният, освен че е участник в "Звездни стажанти"

развива изключително стабилен бизнес

Неговата фирма за кетъринг е една от най-успешните в страната. В същото време Шишков е сред водещите сомелиери не само у нас, но и в цяла Европа. Таньо е от младото поколение, но да се върнем на пионера Ути Бъчваров. Той също не разчита единствено и само на своето предаване по БНТ. 

Ути е заел друга ниша. Заедно с екипа си той обикаля цялата страна, за да прави кулинарни празненства за хората. Почти не минава селски празник, без гласовитият Бъчваров да не разположи огромния си казан на мегдана и да завърти една вкусна чорба за купонджиите. Повечето си пари Ути влага в ловни екскурзии до най-отдалечените кътчета на планетата.

Кои други готвачи натрупаха пачки от телевизионните си изяви четете в хартиеното издание. 

ПОКАЖИ КОМЕНТАРИТЕ
Филм за кариерата на Пол Маккартни след разпадането на "Бийтълс" ще излезе догодина
Жесток грим за Хелоуин (видео)
Рачков чака цяла година, преди да стане почетен бургазлия
Италианската звезда Тони Сервило на репетиция в Народния театър

Напишете дума/думи за търсене