Авторитетно жури от 32-ма писатели, критици, журналисти, ще определи 18 незадължителни книги, които трябва да прочете всеки 18-годишен. “24 часа” даде старт на националната кампания “18 книги за вашето литературно пълнолетие”, подкрепена от VIVACOM. Тя бе открита във Vivacom Art Hall в София в присъствието на вицепремиера и министър на образованието и науката Меглена Кунева.
Главният редактор на “24 часа” Борислав Зюмбюлев обясни ползата от многото и разнообразно четене и разказа механизма, по който ще бъдат определени 18-те книги. Всеки член на журито ще даде своя лична класация от 18 книги, те ще бъдат публикувани във в “24 часа” и на сайта 24chasa.bg, а читателското мнение и гласуване на сайта ще се включи като допълнителен член на журито. Списъкът ще е готов до септември.
Става дума за книги, които е добре човек да е прочел, когато става на 18 години и навлиза в зрелостта. Нищо, че не са в учебните програми. Те са основата, върху която модерният човек гради всекидневното си общуване.
Инициативата на “24 часа” много ми хареса и много ме затрудни, защото има рамки, а за мен четенето е без граници, каза Меглена Кунева, която е член на журито.
Тя състави своя списък с любими творби, но вече е осъзнала, че има пропуски, като Мопасан.
Тя започнала рано запознанството си с автора, защото родителите ѝ казали, че трябва да почака. За първи път прочела “Бел ами” на Мопасан в 4-и клас.
Тя сподели, че
би кръстила
кампанията
“Четене без
граници” или
“Четене завинаги”
“Има една чудесна книга на Бернар Пиво “Професия читател”. Аз смятам, че съм човек с професия читател завинаги”, каза още Меглена Кунева. Според нея, когато споделяш литературния си вкус, споделяш най-искрени, лични интимни неща.
Диана Симеонова, директор маркетинг на VIVACOM, подчерта че компанията подкрепя образователни инициативи и кампанията на “24 часа” се е вписала естествено в тази тяхна политика. (Виж карето)
В дискусията за началото на кампанията се включиха членове на журито.
Георги Ставрев, ученикът, който преди време написа текст, станал изключително четен в интернет - “Айфон и стържещ от глад стомах”, предложи своята класация с 18 книги. Сред тях са "Железният светилник" на Димитър Талев, Джейн Остин - “Гордост и предразсъдъци”, Антоан дьо Сент-Екзюпери-“Малкият принц”, Уилям Бъроуз- “Дрога”, Селинджър-“9 разказа”, Оскар Уайлд - “Славеят и розата”.
Любен Дилов-син се пошегува, че книгата, променила живота на най-много хора,
не е нито
Библията,
нито Коранът,
а Наказателният
кодекс
И правилникът за движение по пътищата, допълни Валери Найденов.
Хората, които пишат, са повече от тези, които четат, каза писателят Владимир Зарев. Четенето учи на свобода и морал и обогатява езика, а ние сме в езика, подчерта Зарев.
Драматургът Елин Рахнев похвали втората част от заглавието на кампанията - “Списък за незадължително четене”. Ако искаш, никой не може да те накара насила, каза Рахнев.
Светлозар Желев, директор на Националния център за книгата към НДК и двигател на Литературния клуб “Перото” предложи избраните незадължителни книги
да бъдат
осигурени във
всички училищни
библиотеки,
за да са достъпни за учениците.
Диана Симеонова, директор маркетинг на VIVACOM:
Инвестираме в
образованието на
българските деца
VIVACOM традиционно подкрепя инициативи, свързани с образованието – това е един от акцентите в нашата политика за корпоративна социална отговорност.
Публиката вече е запозната с онлайн платформата VIVA Cognita, чиято главна цел е да стимулира децата да се ориентират към точните науки, да помогне в усвояването им с помощта на компютрите и новите технологии.
Образователният портал Viva History пък поставя основите на нов тип изучаване на българската история – достъпен и увлекателен, с видео съдържание, занимателни тестове и всички предимства, които ни дават съвременните технологии.
VIVACOM e партньор и на “Читалнята”, която отвори врати преди година в градинката на Народния театър и чиято цел е да привлече повече любители на съвременната литература.
Благодарим на Министерството на образованието и науката, които подкрепят инициативата, на вестник “24 часа”, които вдъхновиха кампанията, и на членовете на журито, които ще съдействат за успешното ѝ реализиране.
Коментари (0)
Вашият коментар