Стивън Спилбърг впечатли в Кан с екранизация на класика от Роалд Дал

"Всеки филм, който правя, представлява трудност за мен. Винаги търся неща, които да ме изплашат. Страхът е моето гориво. Увереността е мой враг и винаги е била."

Това признава титаничният режисьор Стивън Спилбърг и допълва, че последната му лента е била огромна трудност за него и допреди години никога не би се захванал с екранизация на приказка, но му е време да се завърне към фентъзито. Ето че

страхът го е отвел до поредния му успешен кинопродукт.

Световната премиера на новия филм на Спилбърг "Добрият великан" (The BFG) се случи в рамките на 69-ия кинофестивал в Кан и бе удостоена с бурните овации на публиката.

Лентата е киноадаптация на едноименния роман за деца "ГДВ"(“Големият дружелюбен великан”) на Роалд Дал.

Сценарият е последното дело на Мелиса Матисън, бившата съпруга на Харисън Форд и близка приятелка на Спилбърг, чието име стои зад хитовата лента "Извънземното". Матисън почина в края на миналата година, а работата по "Добрият великан" се оказа едно както винаги ценно, но и прощално партньорство между нея и Спилбърг.

За главната роля в лентата режисьорът е заложил на безупречния Марк Райлънс, който спечели "Оскар" за участието си в "Мостът на шпионите", също дело на гениалния визионер. По всичко личи, че

актьорът е пленил с безспорните си качества Спилбърг,

който вече го е ангажирал и за следващите си два филмови проекта Ready Player One и "Отвличането на Едгардо Мортара" (The Kidnapping Of Edgardo Mortara).

Райлънс си партнира с малката актриса Руби Барнхил, която влиза в образа на сирачето Софи. Пред камерата се изявяват още Ребека Хол, Джемайн Клемент, Бил Хадер, Адам Гудли, Пенелопе Уилтън, Олафур Дари Олафсон и др.

Историята от страниците на Роалд Дал пренася в един вълшебен свят, който

може да омагьоса и малки, и големи.

В тази чудна вселена на фантазията един 7-метров великан с големи и "въртелоподвижни уши" отвлича малката Софи от сиропиталището, в което живее, и я отвежда в Страната на сънищата. Между големия и малкия човек се ражда красиво приятелство, защото ГДВ всъщност е необикновено благ, мил, "честностоен" и се занимава предимно с това да улавя и подарява мечти на децата. Носи със себе си тънък тромпет и огромен куфар, пълен с тайнствени буркани. Не знае възрастта си, не е ходил на училище и говори доста странно.

ГДВ разказва на Софи, че не всички от Великанската страна приличат на него. Голяма част от тях са изключително опасни, а имената им ги разкриват достатъчно ясно - Плътояда, Костотрошача, Човекогълтача, Детедъвкача, Месорезача, Дробопалача, Кръвопиеца и т.н.

Двамата главни герои трябва да се впуснат в приключение, за да спрат опасните гиганти, като потърсят помощ от самата английска кралица. Но първо трябва да я убедят, че те и техният "разпрекрасен", "ухапревъзходен" и "катастрофически" свят наистина съществува.

"Прочетох "ГДВ" на децата си. Бях напълно омаян от писането на Дал, от книгите му "Чарли и шоколадовата фабрика", "Джеймс и гигантската праскова" и особено от "ГДВ", която безспорно ми е фаворит.

Възхищавам се на тази книга и нейната стойност Затова ми е трудно да повярвам, че някой като Дал, който може да напише подобно вълшебство, може да си е позволявал антисемитски изказвания, за каквито е обвиняван, че са документирани", коментира пред "Ню Йорк таймс" Спилбърг.

Режисьорът се захваща с проекта, след като прочита написания от Мелиса Матисън сценарий и се влюбва в него.

"Всъщност тя имаше още много работа, но беше прекрасен първи вариант. Реших да се включа, защото с нея винаги сме били близки през годините и буквално събрахме семействата си в едно. Съвместната ни работа беше като едноседмично завръщане у дома отново, едно специално чувство. Имахме много небрежни и красиви работни срещи. Трудно е да съм тук без нея", споделя режисьорът.

В своята работа по "Добрият великан" той се старае да създаде реална киномагия. Затова е имал нужда от пълната свобода на дигиталното сътворение на съществата от лентата.

"Имах чувството, че

бяхме само на прага на изобретяването на душата.

И все пак не исках технологията да разруши искрената игра на Марк. Беше голям риск. Той беше 100% отговорен към изпълнението си. Технологията motion capture (улавяне на движенията и мимиките) достави на аниматорите 80% чиста и душевна игра, а камерите, които го снимаха от шест различни ъгъла, им дадоха останалите 20%", обяснява Спилбърг.

Основният страх, който го държи в неговата работа, е този от изгубването в даден проект, объркването на пътя.

"Като да останеш изгубен в тресавище, след като си взел лош избор и си заседнал в продължение на дни по време на снимките. Чувствах се по този начин, докато работех по "Челюсти", само защото беше трудно да се направи, а не защото не знаех как да го направя. Артистите са сложни", признава режисьорът.

Премиерата на "Добрият великан" у нас ще бъде през септември.

ПОКАЖИ КОМЕНТАРИТЕ
Филм за кариерата на Пол Маккартни след разпадането на "Бийтълс" ще излезе догодина
Жесток грим за Хелоуин (видео)
Рачков чака цяла година, преди да стане почетен бургазлия
Италианската звезда Тони Сервило на репетиция в Народния театър

Напишете дума/думи за търсене