Холандският производител на спортни коли Donkervoort показа най-екстремната версия на модела D8 GTO. Новият роудстър се явява приемник на спортната кола D8 RS, която преди 11 години на "Северната дъга" на прочутата писта "Нюрбургринг" постави световен рекорд (мина по трасето за 7 минути и 14,89 сек).
Новият претендент за слава Donkervoort D8 GTO-RS ще бъде "зъл, екстремен и по-голям от стандартния модел". Возилото ще разполага със същия 2,5-литров турбо мотор на Audi с оптимизирована система на управление на двигателя, разработен съвместно със специалистите от Bosch.
Досега най-мощната версия на D8 GTO - Bilster Berg, бе с мощност 380 коня. С него колата набираше от 0 до 100 км/ч за 2,8 секунди, а максималната скорост е 270 км/ч.
Теглото и на колата не надвишава 700 килограма. Това по груби преценки прави пропорцията маса/мощност равна на 2:1, което е предпоставка за брутално ускорение.
Donkervoort ще пусне 40 екземпляра от кабриото D8 GTO-RS, като всяко едно ще струва по 151 000 евро. Досега компанията е получила поръчки за 21 автомобила.
Donkervoort е холандска компания, създадена през 1978 от Йоп Донкервоорт. От тогава насам те произвеждат спортни и леки двуврати купета, като първият им автомобил е на базата на Lotus Seven. Мотото на фирмата "Без компромис" значи шофиране с пълната липса на системи, подпомагащи стабилността на колата.
През 2007 г. холандците представят модела D8 GT задвижван от 1,8-литров 20V турбодвигател на Audi с 270 конски сили. Колата представлява първото им закрито купе, което заради формата и използването на въглеродни нишки масата достига само 650 килограма. Това я превръща в най-лекото GT купе в света.
Коментари (0)
Вашият коментар