Когато Citroen стартира продажбите на Traction Avant в началото на 1930 г., удивлява автомобилния свят с предното си задвижване. Когато Michelin патентова гумата през 1891 г., автомобилната индустрия се промени изцяло. Въпросът е, какво е общото между френската кола Traction Avant и Michelin, освен гумите?
В годините след Първата световна война Michelin налива доста пари в Citroen още преди легендарната кола Traction Avant да е готова за производство. Стига се дотам, че през 1934 г., кредиторът Michelin купува Citroen и е собственост на гумаджийската компания до 1976-а, годината, когато Peugeot поема контрола на френския автомобилен производител.
Второто нещо, което свързва марката Citroen с Michelin е, че един от легендарните модели на компанията е направен по вкуса на г-жа Анна Мишлен, дъщеря на боса Едуард Мишлен. Това е Citroen 15 CV Roadster.
Първата кола е излязла от завода на 20 май, 1939 г. и е с шаси с номер 680959. Този 15 CV Roadster е снабден с екстри като подвижен подлакътник в задната част на седалката, резервоар от 75 литра, по-дълбока жабката и ризлични по стил мигачи.
Точно този Citroen 15 CV Roadster на мадмазел Мишлен бе предложен на търг на 15 май тази година с внушителната стартова цена от 1,1 милиона евро.
Това е и единственият останал оригинален 15 CV Roadster. Под предния капак на уникалната кола ще намерите мощност 74 к.с., идващи от 2,9-литров редови шестцилиндров двигател, свързан към 3-степенна механична трансмисия.
Когато първият Traction Avant (7CV) прави своя дебют през май 1934 г., той предизвиква истинска революция в автомобилния свят.
Никога преди това не е имало автомобил от серийното производство с толкова много иновации, като изцяло стоманена еднокорпусна каросерия без шаси, хидравлични спирачки на четирите колела, независимо окачване на колелата с торсионна щанга, меко окачване на двигателя с клапани в горната част на цилиндъра и демонтируеми ризи на цилиндрите.
Производството на 7CV спира през юни 1941 г., докато 11CV (лансиран през септември 1934 г.) продължава да се произвежда до края на юли 1957 г. Версията 15CV, оборудвана с шестцилиндров двигател, се произвежда от юни 1938 г. до юли 1956 г.
През април 1954 г., Citroen представя специална версия, наречена 15H. Нейното хидрапневматично задно окачване е предвестник на това на бъдещия DS.
Коментари (0)
Вашият коментар